جزئیات ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت(ع) حوزه‌ علمیه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4076946
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

جزئیات ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت(ع) حوزه‌ علمیه چهارمحال‌وبختیاری

ثبت‌نام در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علمیه در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در رشته‌های مختلف این جشنواره به حوزه‌های علمیه سراسر استان مراجعه کنند.

جشنواره قرآن و عترت ع حوزه علمیه

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین مختاری بنی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علمیه آغاز شده است‌، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود که ثبت‌نام از خانواده و فرزندان طلاب برای شرکت در این جشنواره در استان از اول مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند به حوزه‌های علمیه سراسر استان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی با ذکر اینکه توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین اهداف اجرای جشنواره قرآن و عترت(ع) است، ادامه داد: این جشنواره در چند بخش از جمله دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، مسابقات قرآن و معارفی در مراحل استانی و کشوری و برگزاری محافل و جلسات قرآنی برنامه‌ریزی شده که فرآیند آن بر طبق جدول‌بندی زمانی، تا آبان‌ماه سال جاری ادامه دارد.

مختاری با تشریح اهداف برگزاری جشنواره قرآن و عترت(ع)، گفت: ایجاد فضاهای قرآنی و گسترش فرهنگ قرآنی در میان خانواده‌های طلاب، شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی، ارتقای سطح معلومات قرآنی در میان خانواده‌های طلاب، رقابت سالم و سازنده بر اساس آموزه‌های قرآنی، قرائت صحیح نماز توسط همسران و فرزندان و آشنایی با فرهنگ و تعالیم قرآن کریم با استفاده از ابزار هنر از اهم اهداف جشنواره است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بیان کرد: در قالب این طرح که برای پنجمین سال اجرا می‌شود، همسران و فرزندان طلاب خواهر و برادر، شامل فرزندان زیر ۱۵ سال و از ۱۵ تا ۳۰ سال در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، تفسیر، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کتابخوانی، نقاشی و قرائت صحیح نماز متناسب با گروه‌های سنی مختلف با رویکردهای آموزش، مسابقه و محفل قرآنی در دو مرحله استانی و کشوری شرکت می‌کنند.

مختاری در خصوص چهارمین دوره این جشنواره قرآنی در استان، بیان کرد: سال گذشته، استان ما نسبت به جمعیت طلابی که مشغول تحصیل در مدارس علمیه سراسر استان هستند، جزو استان‌های برتر از حیث شرکت‌کنندگان بود و بیش از ۶۵۰ نفر در این جشنواره ثبت‌نام و در رشته‌های مختلف در بخش‌های شفاهی، کتبی و هنری شرکت کردند.

وی گفت: در حال حاضر ثبت‌نام از علاقه‌مندان آغاز شده و آموزش‌ها از ۱۵ مردادماه به‌صورت مجازی به افراد ارائه می‌شود که این آموزش‌ها تا زمان تعیین زمان برگزاری مسابقات، ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ایکنا چهارمحال و بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۰۵:۱۳
0
0
با سلام،
فقط خانواده طلاب
captcha