رسانه ملی به نشر فرهنگ نماز همت گمارد
کد خبر: 4076833
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
درخواست ستاد اقامه نماز کشور

رسانه ملی به نشر فرهنگ نماز همت گمارد

ستاد اقامه نماز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از رسانه ملی انتظار دارد که در تولید برنامه‌های فاخر هنری به نشر فرهنگ نماز همت گمارد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، این ستاد با انتشار بیانیه‌ای، از برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در سراسر کشور قدردانی کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ

با تفضل الهی هرسال مراسم تکریم از شهدای کربلا و برگزاری عزاداری امام حسین(ع) با عظمت بیشتری برگزار می‌شود و مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(ع) با اراده معنوی قوی‌تری زیر خیمه پربرکت اباعبدالله(ع) جمع می‌‎شوند و با آل الله همدردی می‌کنند.

یکی از باابهت‌ترین ابعاد این برنامه، اقامه نماز ظهر عاشورا در ایران اسلامی و بخش وسیعی از جهان است که تجلی‌گاه جهان‌بینی توحیدی مسلمین و نمایانگر تأسی به سیدالشهدا(ع) و اقامه نماز آن امام عزیز در گرماگرم کارزار در میدان جهاد است.

ستاد اقامه نماز از اهتمام و حسن عنایت عزاداران حسینی، هیئت‌ها، مساجد، تکایا، ذاکران، رسانه ملی، همکاران در ستاد و علمایی که در اقامه نماز جماعت ظهر عاشورای امسال کارنامه درخشانی به ارمغان آورده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کند.

نماز ظهر عاشورا امسال چشم‌نواز و افتخارآفرین برگزار شده است. صحنه‌هایی از این رویداد عبادی باشکوه که در جای جای میهن عزیز مشاهده می‌شود و یا از طریق فضای مجازی و صدا و سیما پخش می‌شود، نشانگر معرفت و معنویت سوگواران یکتاپرست و مؤید اوج عشق و مراتب بندگی و خداپرستی ارادتمندان ثارالله(ع) است.

از رسانه ملی انتظار دارد که اقامه نماز و ترویج معارف این فریضه الهی و پخش جلوه‌های اقامه نماز جماعت در مساجد و ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها را در طول سال در اولویت قرار دهد و در تولید برنامه‌های فاخر هنری به نشر فرهنگ نماز همت گمارد و در جهت تحقق رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان با خلاقیت و نوآوری بیشتری در ایجاد انگیزه و معرفت برای اقامه نماز برنامه‌ریزی کند و همچنین، امیدواراست که مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و حوزه‌های علمیه با تعامل و همگرایی روزافزون، فضای عبادی جامعه را بیش از پیش رونق بخشند و اقامه نماز جماعت را فراگیر کنند».

ان شاءالله

ستاد اقامه نماز کشور

انتهای پیام
captcha