تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم در محمودآباد
کد خبر: 4076121
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم در محمودآباد

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم شهید محمد کابلی و شهید حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان با حضور پرشور مردم در شهرستان محمود آباد برگزار شد.

به گزارش ایکنا ازمازندران، تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم، شهید «محمد کابلی» و شهید حجت‌الاسلام «محمدامین کریمیان»، هفتم محرم الحرم با حضور پرشور مردم در شهرستان محمود آباد برگزار شد.

مردم مومن و خدا جو و شهیدپرور شهرستان محمود آباد، روز 14 مرداد ماه مطابق با روز هفتم ماه محرم با حضور در میدان سردار شهید مهدی کاظمی این شهرستان، با برپایی موکب به استقبال از پیکر شهدای مدافع حرم پرداختند و با آرمان‌های نظام و انقلاب و خون شهدا تجدید بیعت کردند.

تشییع پیکر شهید سردار رحیم کابلی و حجت‌‌الاسلام محمد امین کریمیان به صورت خودرویی از میدان شهید کاظمی این شهر تا اداره تبلیغات اسلامی صورت پذیرفت.

در ادامه تشییع  پیکرهای مطهر این شهیدان مدافع حرم همراه با نوحه خوانی و مدیحه سرایی با شکوه هر چه بیشتر بر روی دست‌ مردم شهید پرور این شهر با حضور  نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، دادستان، فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی تا مصلی نماز جمعه ادامه داشت.

در ادامه پیکر مطهر شهدای مدافع حرم با حضور در مراسم شیرخوارگان حسینی، تداعی بخش یاد و خاطره شهدای کربلا در اذهان عمومی بود.

شهید مدافع حرم حجت الاسلام «محمدامین کریمیان» سال ۱۳۷۳ در روستای حاجی کلا بهنمیر شهرستان  بابلسر چشم به جهان گشود. این شهید در دوران تحصیل متوسطه به قم رفت و شروع به یادگیری دروس حوزوی و طلبگی در قم پرداخت.

وی پس از شروع جنگ در سوریه همراه با رزمندگان فاطمیون خود را به جبهه دفاع از حریم اسلام در سوریه رساند و در نهایت در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۵ زمانی که ۲۲ سال سن داشت در حلب به شهادت رسید. پیکر مطهر این روحانی جوان بعد از ۶ سال تفحص و به وطن بازگردانده شد.

پیکر شهید مدافع حرم حجت الاسلام «محمد امین کریمیان» در روز تاسوعای حسینی در زادگاهش بابلسر و بهنمیر تشییع و خاکسپاری می‌شود.

شهید «رحیم کابلی» متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان بهشهر، از جوانان انقلابی بود که در سال‌های دفاع مقدس اوج جوانی‌اش را در جبهه نبرد حق علیه باطل گذراند.

پس از پایان جنگ خدمتش را در نهاد انقلابی سپاه ادامه داد و در همین ارگان بازنشسته شد، شروع جنگ در سوریه همزمان با دوران بازنشستگی بود، اما این موضوع دلیلی نشد تا شهید کابلی لباس رزم را از تن در بیاورد و خود را به معرکه جنگ با تروریست‌ها رساند. وی به همراه تعدادی از همرزمان خود در اردیبهشت ۹۵ پس از یک درگیری سخت و نابرابر در خان طومان سوریه به شهادت رسید.

پیکر پاک و مطهر شهید «رحیم کابلی» روز یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با تاسوعای حسینی در شهرستان بهشهر تشییع می‌شود.

انتهای پیام
captcha