خدمات‌رسانی سپاه ثارالله کرمان در مناطق سیل‌زده ادامه دارد+ عکس
کد خبر: 4075719
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

خدمات‌رسانی سپاه ثارالله کرمان در مناطق سیل‌زده ادامه دارد+ عکس

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اقدامات سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی مناطق سیل‌زده کرمان گفت: قطعا تا آخر در کنار مردم هستیم تا زندگی و کشاورزی مردم در مناطق سیل‌زده به روال عادی برگردد.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز، ۱۲ مردادماه در حاشیه ادامه امدادرسانی‌ها به مناطق سیل‌زده رفسنجان بیان کرد: از چهارشنبه گذشته که سامانه بارشی مانسون وارد استان و هشدارهای لازم داده شد. در سپاه قرارگاه‌های امام حسن مجتبی(ع) برای جلوگیری از ورود آب به مناطق با کمک فرمانداری‌ها و تخلیه آب‌ در مکان‌هایی که نیاز است، به حال آماده باش درآمدند.

وی با اشاره به سیلاب بی‌سابقه به ویژه در شهرستان‌های سیرجان، شهربابک و رفسنجان گفت: تلفات جانی کمی که این حجم از سیلاب به همراه داشت به دلیل اقدامات خوب و حضور میدانی استاندار و هم‌افزایی و وحدت دستگاه‌های مختلف استان بود. سپاه نیز جزو اولین نهادهایی بود که با کمک بسیج مردمی در مناطق سیل‌زده حضور یافت.

سردار نظری ضمن تقدیر از اقدامات بسیجیان در این مناطق، افزود: عمده کارهای پیشگیری، اقدامات حین و بعد از سیل توسط بسیجیان انجام شد و امروز با حضور گروه‌های جهادی و یک‌صد نفر از تکاوران لشکر ۴۱ ثارالله در گروه صاعقه ۶۵ نیروی زمینی معابر در حال لایروبی و تمیزکاری است و شهرک فرهنگیان رفسنجان در روزهای آینده برای زندگی عادی مردم آماده می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطقی که بارش‌ها کمتر بود مانند شهرستان سیرجان از گروه‌های جهادی محله محور و در رفسنجان به دلیل حجم بالای آبگرفتگی منازل و مزارع از گروه‌های جهادی جغرافیا محور(از شهر کرمان و شهرستان‌های دیگر) و اقشار مختلف بسیج برای تعمیر لوازم، شستشو، مشاوره و... استفاده شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۹۷ نفر در قالب ۲۱۵ گروه جهادی به مناطق سیل زده اعزام شدند، گفت: تاکنون لایروبی و پاکسازی بیش از ۴۰۰ خانه در مناطق سیل‌زده استان به ویژه رفسنجان انجام شده و این اقدام در کل استان ادامه دارد تا پاکسازی خانه‌ها به اتمام برسد.

 وی به خدمات دهی دستگاه‌های مختلف برای پاکسازی مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: خودروهای عملیاتی گروه ۶۵ صاعقه سپاه با امداد رسانی به خودروهایی که در میان درختان پسته در مسیر رفسنجان- انار گیر کرده بودند موفق شدند در یک شب ۱۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دهند. همچنین در روستای ناصریه که در دو مرحله در محاصره سیل قرار گرفت روستا را از این محاصره آزاد کردند.

سردار نظری با اشاره به اقداماتی برای کمک و بازسازی سیل‌بندهای بالا دست، گفت: بسیج کشاورزی سپاه ثارالله آمادگی دارد با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی، گروه‌های بسیجی و گروه‌های جهادی محلات برای پاکسازی بیش از هشتاد هزار هکتار باغات پسته که زیر گل مانده‌اند کمک کند و قطعا تا آخر در کنار مردم هستیم تا زندگی و کشاورزی مردم در مناطق سیل‌زده به روال عادی برگردد.

انتهای پیام
captcha