تبدیل گروه‌های جهادی به سفیران تلاش
کد خبر: 4071796
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

تبدیل گروه‌های جهادی به سفیران تلاش

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به فعالیت هزار و 300 گروه جهادی در استان، گفت: گروه‌های جهادی به واسطه داشتن رویکرد تخصصی به سفیران کار، تلاش وخدمت‌رسانی به مردم تبدیل شده‌اند.

بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای اراکبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، عصر دوشنبه، 27 تیر، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای اراک اظهار کرد: عید سعید غدیر عید ولایت امیرالمؤمنین(ع) و روز پیوند رسالت، امامت و شکرگزاری جهان اسلام برای نعمت ولایت و فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه ولایت، غدیر و حقانیت شیعیان است و مهم‌ترین پیام غدیر تحقق الگوی حکومت و تمدن اسلامی است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌ها و حرکت‌های جهادی در کشور راه‌اندازی شده و به همت جوانان غیرتمند توسعه پیدا کرد و امروز فراگیر شده است. بسیج سازندگی احیاگر جریان و حرکت‌های جهادی در کشور است و به برکت وجود این سازمان جهادی خدمت‌رسانی به مردم حرکتی شتابنده و جهشی دارد.

کریمی گفتمان‌سازی و الگوسازی از حرکت‌های جهادی توسط جوانان و بسیجیان را ضرورتی برشمرد و افزود: نقشه راه در این خصوص بیانیه گام دوم انقلاب است و نقش جوانان در این راستا بسیار پررنگ است. خوشبختانه امروز گروه‌های جهادی با رویکرد تخصصی صاحب دانش و تجربیات ارزشمند هستند و باید برای گسترش و فراگیر شدن این فرهنگ در بعد کمی و کیفی تلاش کنیم.

وی بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی در اقشار مختلف بسیج نشان از تخصصی بودن جهادگران دارد که امروز به سفیران کار، تلاش و خدمت‌رسانی به مردم تبدیل شده‌اند و نقش مهمی در امیدآفرینی و پویایی جامعه دارند. مسیر جهادگران بسیجی همان مسیر دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی است و مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های بسیج توانمندسازی و خودکفایی مردم است که علاوه بر خدمت‌رسانی گفتمان‌سازی جهادی را نهادینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اخلاص جهادگران، مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردم مهم‌ترین دلیل موفقیت جریان جهادی است، گفت:خوشبختانه بسیج سازندگی در طی این سال‌ها در تربیت نیرو بسیار موفق عمل کرده و جریان جهادی را به شکل مویرگی در تمام نقاط استان مرکزی سازماندهی کرده است.

فرمانده سپاه استان افزود: بیش از هزار و ۳۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در سطح استان برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف سازماندهی شده و جهادگران بسیجی در بیش از ۷۰۰  نقطه استان مرکزی فعالیت دارند. همچنین آبرسانی شرب و آب کشاورزی از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال جاری است که بیش از ۴۵ پروژه آب کشاورزی در دستور کار است و طی ماه‌های آینده به پایان می‌رسد و آبرسانی آب شرب به ۴۰ روستای با تنش آبی نیز در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha