شهرها و روستاها با نماز هویت پیدا کنند
کد خبر: 4070508
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
امام‌جمعه شهرکرد:

شهرها و روستاها با نماز هویت پیدا کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه اگر مساجد پررونق شود آثار و برکات آن در شهرها و روستاها ساری و جاری خواهد شد، گفت: شهرها و روستاها باید هویت نمازی پیدا کنند و این نیاز به کارهای پررنگ و تأثیرگذار دارد تا حق نماز در جامعه ادا شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، امروز، ۲۲ تیرماه در جلسه مشترک شورای اقامه نماز و مهدویت و شورای زکات چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه نماز در جامعه در مهجوریت قرار دارد و باید از این وضعیت آن‌را نجات داد، اظهار کرد: این مسئولیت متوجه همگان است و هر فردی ابتدا باید بتواند ارتباط خود را با نماز تعمیق و گسترش دهد و از نماز بهره بگیرد و تأثیر بپذیرد.

وی با ذکر اینکه هر فرد باید بداند نمازش تا چه اندازه در کیفیت زندگی او تأثیر داشته است، ادامه داد: به نظر می‌رسد که هنوز فاصله زیادی با نماز حتی در قالب نماز شکلی و صوری وجود دارد و مساجد باید بسیار بهتر از امروز نقش‌آفرینی کنند و پر شوند؛ مسئله این است که چرا باید حضور مردم در مساجد جامعه اسلامی کمرنگ باشد و می‌طلبد که لااقل بازنشستگان محلات که فرصت بیشتری دارند مساجد را در وقت اقامه نمازهای روزانه خالی نگذارند.

نکونام با تصریح اینکه اگر مساجد پررونق شود آثار و برکات آن در شهرها و روستاها ساری و جاری خواهد شد، گفت: شهرها و روستاها باید هویت نمازی پیدا کنند و این نیاز به کارهای پررنگ و تأثیرگذار دارد تا حق نماز در جامعه ادا شود.

فضای ایمان و اعتماد عمومی در مقوله زکات جاری باشد

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پرداختن به زکات‌های واجب و مستحب و فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، بیان کرد: مبحث کسر هوشمند زکات استان از طریق سامانه خرید گندم (سیفا) که در دستور کار ستاد زکات استان نیز قرار گرفته ضرورت دارد که با دقت و تأمل بیشتری به مرحله عملیاتی برسد تا احیاناً این ذهنیت در مردم ایجاد نشود که نسبت به پرداخت زکات در الزام و اجبار قرار دارند.

وی افزود: این فرایند نباید منجر به سلب اعتماد مردم شود همچنان که در مالیات، خمس و دیگر مقوله‌های از این دست باید اعتماد عمومی حرف اول را بزند و فضای اعتماد و ایمان و باور دینی باید در مسئله مالیات اسلامی، زکات، خمس، وقف و غیره حاکم شود. در مسئله زکات نباید شاهد آنچه در مالیات با عنوان فرار مالیاتی اتفاق می‌افتد، باشیم چرا که فضای اعتماد و ایمان بر این مقوله باید جاری و ساری باشد.

انتهای پیام
captcha