400 نفر در چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کردند
کد خبر: 4067943
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

400 نفر در چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال در مجموع 400 نفر از سراسر استان در رشته‌های مختلف چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نام‌نویسی کردند که شامل 170 آقا و 230 خانم است.

مسابقات سراسری قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام اینکه ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های آوایی و معارفی پس از یکبار تمدید پایان یافته است، اظهار کرد: امسال این مسابقات در 12 رشته و سه بخش آوایی، معارفی و نغماتی برگزار می‌شود.

وی در خصوص آمار ثبت‌نام قرآنیان استان در این دوره از مسابقات سراسرس قرآن، افزود: امسال در مجموع 400 نفر از سراسر استان در سامانه ثبت‌نام مسابقات نام‌نویسی کردند که شامل 170 آقا و 230 خانم است. با توجه به آمار ثبت‌نام سال گذشته که 290 نفر بود، امسال شاهد رشد خوب آمار ثبت‌نام هستیم.

امیری با تصریح اینکه بیشترین آمار ثبت‌نام مربوط به شهرستان شهرکرد با 268 نفر است، گفت: بر طبق آمار ثبت‌نام، 79 نفر از بروجن، 31 نفر از لردگان و 22 نفر از فارسان در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: بخش آوایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، اذان است و سه رشته دعاخوانی، اذان و مدیحه‌سرایی از امسال در بخشی مجزا با عنوان بخش نغماتی ساماندهی شده‌اند. همچنین رشته‌های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن کریم و ترجمه نهج‌البلاغه بوده و از امسال رشته ترجمه صحیفه سجادیه به این بخش اضافه شده است.

امیری در خصوص زمان برگزاری مراحل مختلف مسابقات سراسری قرآن، گفت: بازه زمانی برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات آوایی از یکم تیرماه تا ۱۵ مردادماه و مرحله استانی نیز از ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریورماه اعلام شده است.همچنین مرحله استانی رشته‌های معارفی در تاریخ ۱۲ مردادماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

سال گذشته و در چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری، حدود 300 شرکت‌کننده در دو گروه بانوان و آقایان در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری مراحل شهرستانی، استانی و مرحله مقدماتی کشوری، سه نماینده از استان موفق شدند در رشته‌های دعاخوانی و حفظ ۲۰ جزء قرآن در فینال این مسابقات حاضر باشند، اما استان ما از کسب رتبه برگزیده کشوری بازماند.

انتهای پیام
captcha