حضور ۲ نماینده از چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن فرهنگیان کشور
کد خبر: 4066697
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

حضور ۲ نماینده از چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن فرهنگیان کشور

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از روز گذشته، چهارم تیرماه در مشهد، بیان کرد: 2 نماینده از چهارمحال‌وبختیاری در رشته‌های حفظ کل و حفظ 10 جزء در این دوره از مسابقات حضور دارند.

مسابقات قرآن فرهنگیان کشور در مشهد مقدس

غلامعلی خدیبی بروجنی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال‌ و‌ بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد مقدس، اظهار کرد: این مسابقات از روز گذشته، چهارم تیرماه آغاز شده است که 2 نفر از فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری در رشته‌های حفظ کل و حفظ 10 جزء در این رویداد حضور دارند.

وی با تصریح اینکه امسال در مجموع 38 فرهنگی سراسر استان در این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد، 10 نفر ارسال آثار داشتند و در نهایت دو نفر نمره حدنصاب لازم را کسب کردند و به مرحله کشوری راه یافتند.

خدیبی با اشاره به اینکه مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در دو مرحله در پایان تیرماه و در مردادماه برگزار خواهد شد، گفت: مرحله کشوری این دوره در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی به صورت مجازی و آنلاین برگزار شده و نفرات راه یافته به مرحله نهایی به صورت حضوری در مسابقات حضور خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان بیان کرد: بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ در پنج سطح، عمومی، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل (به صورت مشترک در دانش‌آموزان دختر و پسر) و دو رشته اذان و مداحی ویژه دانش‌آموزان پسر است و به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که 43 دانش‌آموز استان به مرحله مقدماتی کشوری راه یافته‌اند و آثار آنان داوری خواهد شد.

خدیبی ادامه داد: بخش پژوهشی نیز در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه‌ سجادیه، احکام و انشای نماز به میزبانی مشهد برپا می‌شود که در این بخش، آثار 30 دانش‌آموز از استان به دبیرخانه ارسال شده است تا آثار برگزیده به مرحله نهایی کشوری راه یابند.

وی در پایان گفت: امسال در مرحله آموزشگاهی، بیش از 70 هزار دانش‌آموز سراسر استان در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت داشتند که سه هزار و 600 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha