مورد مشکوک به وبا در چهارمحال‌وبختیاری مشاهده نشده است
کد خبر: 4066686
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

مورد مشکوک به وبا در چهارمحال‌وبختیاری مشاهده نشده است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون مورد مشکوک از ابتلا به بیماری میکروبی وبا در استان مشاهده نشده است.

شیوع وبا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی احمدی، رئیس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: در گذشته، با شروع فصل گرما «وبا» به عنوان یک بیماری بومی در کشور شناخته می‌‎شد که خوشبختانه طی چند سال اخیر این بیماری در کشور کنترل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شیوع وبا در کشورهای همسایه به ویژه در عراق اهمیت این بیماری را برای ایران دوچندان کرده است، افزود: در استان کردستان و سنندج ایران موارد مشکوک ابتلا به بیماری وبا شناسایی شده، اما تاکنون مورد قطعی ابتلا به این بیماری میکروبی در کشور گزارش نشده است.

احمدی اضافه کرد: علایم این بیماری شامل اسهال، استفراغ، کم آبی بدن، ضعف و بی‌حالی است که در صورت عدم جبران کم آبی بدن، منجر به مرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت شیوع این بیماری کنترل آن بسیار سخت خواهد بود، یادآور شد: انتقال این بیماری از طریق مدفوع و یا مصرف خوراکی‌های آلوده و ناقل میکروب از انسانی به انسان دیگر است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به راه‌های ساده و آسان پیشگیری از وبا، گفت: شستن دست‌ها پس از دستشویی و قبل از غذا خوردن، مصرف آب آشامیدنی سالم و مواد غذایی سالم با نشان سیب سلامت و تاریخ انقضا در حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری بسیار مؤثر است.

احمدی تصریح کرد: مردم درصورت مشاهده علایم بیماری از خوددرمانی پرهیز و با مصرف مایعات فراوان و مراجعه به پزشک مراحل درمان را سپری کنند.

انتهای پیام
captcha