برگزاری جلسه ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4066027
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

برگزاری جلسه ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در چهارمحال‌وبختیاری

جلسه ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار و برنامه‌ریزی برای این هفته انجام شد.

جلسه هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری یکم تیرماه در جلسه ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عزت و امنیت امروز کشور مرهون شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: هر که تا ابد در کشور ایران متولد شود، مدیون شهدا و ایثارگران است، شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه گاهی در مناسبت‌های مختلف شاهد اجرای برنامه‌های متعدد توسط دستگاه‌های اجرایی هستیم، تصریح کرد: به جای ارائه لیست‌های مطول، چند برنامه شاخص اجرا و کیفیت، جایگزین کمیت در اجرای برنامه‌ها شود.

وی افزود: می‌توان به‌جای ارائه اجرای چند برنامه مختلف در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، یک برنامه شاخص پیش‌بینی شود تا بتوان بازخورد آن را پس از اجرا گرفت، بسیاری از جوانان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری با افکار و اندیشه‌‌های شهید استکی آشنایی ندارند، برنامه‌های این هفته بر این محور باشد.

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه برنامه‌ای موفق و تأثیرگذار است که مردم در آن نقش‌آفرین باشند، یادآور شد: باید برای تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی مدیریت آن‌ را به مردم بسپاریم، برای مثال شاهد برگزاری کنگره شهدای عشایر با حضور پرشور مردم بودیم، باید به مردم بها بدهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فضاسازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی باید مورد توجه باشد، جوانان و نوجوانان باید در این مناسبت‌ها تغییر را در فضای حقیقی و مجازی احساس کنند، این تغییرات باید ملموس باشد.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان در پیام اخیر خود فرمودند: هر کسی آگاهانه یا ناآگاهانه کاری کند که امید مردم ناامید شود، آب به آسیاب دشمن می‌ریزد، باید با توجه به بیانیه گام دوم و جهاد تبیین در جامعه امیدآفرینی کرد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: نان برخی از افراد در ایجاد تفرقه است، سوءتفاهمات و هجمه‌ها موجب ناامیدی در جامعه می‌شود، باید برای ایجاد وفاق و دوستی در جامعه تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: برای گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد جامع شهرکرد برنامه فرهنگی پیش‌بینی شده است.

مبنای حقوق بشر آمریکایی، تسخیر بشریت است

موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این هفته از روز ششم تیرماه مصادف با سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری در سال ۶۰ آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این هفته چند مناسبت گنجانده شده است که این مناسبت‌ها شامل بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و به شهادت رساندن شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، شهادت محمد کچویی، رئیس زندان اوین در هشتم تیر سال ۶۰ و بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیرماه ۱۳۶۶، شهادت آیت‌الله صدقی امام جمعه یزد در یازدهم تیرماه سال ۶۰ و حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه آمریکا و هم‌پیمانان او دم از دفاع از حقوق بشر می‌زنند، تصریح کرد: اما در قوانین آن‌ها دفاع از مظلوم، اجرای عدالت و دفاع از حقوق بشر تعریف نشده است.

وی افزود: استکبار جهانی حقوق بشری را قبول دارد که به منافعش ضربه نخورد، آمریکا دم از حقوقی می‌زنند که دنیا در سیطره آن‌ها باشد، باید ابعاد حقوق بشر بی‌مصرف استکبار برای مردم به‌طور دقیق تبیین شود.

انصاری با تأکید بر اینکه نباید فکر کنیم که حقوق بشر تنها مختص آمریکا است، بیان کرد: مبنای حقوق بشر آمریکایی به استعمار کشیدن و تسخیر بشریت است، در حالی که جمهوری اسلامی نماد واقعی حقوق بشر محسوب می‌شود، به همین علت مدعیان حقوق بشر به او می‌تازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه باید واقعیت استکبار برای تمامی آحاد جامعه برملا شود، توضیح داد: جمهوری اسلامی از مظلومان جهان دفاع می‌کند و از انرژی هسته‌ای برای منافع صلح‌آمیز استفاده می‌کند، اما توسط استکبار ناقض حقوق بشر معرفی می‌شود، اما این کشورها با وجود سلاح‌های هسته‌ای فراوان و جنایات در سراسر جهان مدافع حقوق بشر هستند.

وی یادآور شد: عموماً به جنایات آمریکا در رسانه‌ها کمتر پرداخته می‌شود، در هفته‌های گذشته 22 دانش‌آموز بی‌گناه کشته شدند، اما در رسانه‌های کشورهای مدعی حقوق بشر و خود این کشور کمتر به دلایل آن پرداخته شد، اما کوچک‌ترین اتفاق و حادثه در کشور ایران در این رسانه‌ها بزرگ می‌شود و شاهد بلوای رسانه‌ای هستیم.

انصاری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ، بازوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند، تصریح کرد: از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی برای روشنگری جنایات آمریکا استفاده کنید، همچنین فضاسازی در فضای حقیقی و مجازی در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: هر فاجعه‌ای که در کشور ایران رخ می‌دهد، ریشه آن به آمریکا بر می‌گردد، باید این جنایات برای افکار عمومی تبیین شود، موضع‌گیری مدیران در مناسبت‌های دینی و مذهبی بر زیرمجموعه اداری آن‌ها نیز تأثیر دارد، اگر مدیران بی‌تفاوت باشند، زیرمجموعه نیز بی‌تفاوت خواهند شد.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن برنامه‌های فرهنگی در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: برای افرایش معنویت در جامعه، دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های ذاتی خود را در خلال برنامه‌های فرهنگی اجرا کنند تا معنویت در جامعه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha