متعهدیم در تبیین قیام‌ لله کوتاهی نکنیم
کد خبر: 4065915
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

متعهدیم در تبیین قیام‌ لله کوتاهی نکنیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ، با تأکید بر جایگاه مهم قیام‌ لله در اندیشه و عمل امام خمینی(ره) تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین قیام لله کوتاهی نخواهد کرد.

سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین قیام لله کوتاهی نخواهدکرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ با هدف معرفی و تجلیل از الگوهای برتر تبلیغ مردمی امروز، یکم تیر با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل حسینیه جماران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام قمی طی سخنانی اظهار کرد: باورمان این است که آن پیرمرد الهی که در این مکان با جان این قوم قیام کرده و سخن می‌گفت، به همه فهماند تا آستانه مرزهای عصمت پیش رفتن و علی‌وار زیستن افسانه نیست.

وی افزود: او آن رهبری بود که به این کالبد بی‌روح حیات بخشید؛ او همه چیز بود. ریشه همه خیرها در این زمانه او بود و حاج قاسم‌ها در مکتب او رشد کردند. امام، حق حیات به گردن ما دارد. امام مانند پدری که راه رفتن به فرزندش می‌آموزد قیام لله را به ما آموخت.

حجت‌الاسلام قمی بیان کرد: توصیه امام در سال‌های مختلف دوران انقلاب تا زمان رحلت ایشان وحدت قیام لله بود. مقام معظم رهبری امام را با قیام‌ لله تقریر می‌کنند و می‌فرمایند که زیربنای افکار و اقدامات ایشان قیام‌لله بود.

باید فهم عمیق از قیام‌الله داشته باشیم

وی تصریح کرد: ما خود را در تبیین مکتب امام موظف می‌دانیم؛ کسانی که امروز از ایشان تجلیل می‌کنیم همواره در تبیین حقیقت تلاش کرده‌اند. برای تبیین مکتب امام باید زیربنای فکری ایشان‌ را شناخته و فهم عمیق از قیام‌لله داشته باشیم. این قیام مسیر ورود به اسلام‌ناب است.

حجت‌الاسلام قمی بیان کرد: قیام‌لله در تمامی لحظات زندگی ایشان نمود دارد. امام دانشمند، فیلسوف و حکیم بودند و تمام زنی ایشان در قیام لله خلاصه می‌شود. تمام سلوک ایشان قیام لله بود. انقلاب ایشان و هدف امام نیز در مسیر قیام‌ لله بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قیام لله به عنوان یکتا موعظه پروردگار مفهوم بسیار عمیقی دارد. قیام لله اداره تمام حیثیات بشر است. همه مسائل از اینجا شروع می‌شود که قیام لله باشد چون همه چیز از اینجا آغاز می‌‌شود.

سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین قیام لله کوتاهی نخواهد کرد

وی ادامه داد: این جلسه تجدید عهد با امام راحل است. سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین قیام لله کوتاهی نخواهد کرد. هر کدام بیش از بقیه موظفیم مسئله قیام لله را در خود جست‌وجو کنیم. این کلمه قیام لله تنها راه اصلاح دو جهان است.

حجت‌الاسلام قمی اظهار کرد: امروز ما باید در ارزیابی و تحلیل خود به این موضوع برسیم که تا چه میزان‌ در مسیر قیام لله قرار داریم. این مسئله زیربنا و مقدمه قیام ناصر است. قیام لله سراسر اخلاص است. شاهراه حرکت به سمت جامعه‌سازی و مقاصد بلند تمدنی اینجاست.

وی افزود: ما باید تمامی برنامه‌های خود در سازمان‌تبلیغات اسلامی را در همین جهت قرار دهیم. در زمانه جهاد تبیین برای هم قدم شدن با امام راحل باید اهل قیام لله باشیم. این مسئله مفهومی ذهنی نیست که آن ‌را برای مردم تبلیغ کنیم. ما در این دوران جنگ تبلیغاتی و در چکاچک شمشیر جهاد تبیین که وظیفه آن به میدان آوردن مردم است، باید به خود سخت بگیریم و در راستای مضمون قیام لله خود را ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید در این مسیر باری از روی دوش امام عصر خود برداریم. باید برای خادمی مردم در مسیر بهره‌مندی ایشان از مکتب ناب اسلاب محمدی به قیام لله متکی باشیم و به خود سخت بگیریم. ما در این قیام لله متعهدیم که کوتاهی نکنیم و کاری کنیم تا مردم خود به میدان آمده و شاهد فتوحات شکوهمندی از سوی ایشان باشیم. ما متعهد می‌شویم که سختگیرانه قیام لله را بر خود جدی گرفته و آن‌ را مرور کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سهرابی، معاون جدید راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی بیان‌ کرد: خدای متعال را شاکرم که توفیق خدمت در دوران حاکمیت الله و امامت امت را پیدا کردیم. اینکه مسئولیت در این جایگاه به عهده بنده گذاشته می‌شود، امیدوارم سرآغازی برای خدمتگزاری باشد.

وی افزود: در دوره جدید معاونت راهبردی که امروز در موقف آن ایستاده‌ایم‌ باید با برداشتن موانع و پرداختن به ایده‌های جدید به سمت بازخوانی فعالیت‌ها حرکت کرده و برنامه سخت‌گیرانه از خود و تعهدات خود داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سهرابی در ادامه گفت: در این دوره تلاش می‌کنیم که به این تصویر مشترک برسیم که کجا ایستاده‌ایم. در ارزیابی برنامه‌ها باید به وجه تمایزهای جدیدی که در سازمان تبلیغات ایجاد شده بپردازیم. باید این مسئله را به خوبی بشناسیم. واقعا تمایزات جدی متناسب با عصر حاضر در سازمان شکل گرفته و باید کاری کنیم‌ تا به حکمرانی مطلوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام سهرابی اظهار کرد: باید به شناخت واقعی از موقف خود و تمایزات سازمان بپردازیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر بیش از پیش با توکل به خدا و توسل به معصومین(ع) به‌ مردم خدمت کنیم.

بنابر گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم، برنامه تکریم‌ حجت‌الاسلام‌ تجریشی و معارفه حجت‌الاسلام سهرابی به عنوان معاون جدید راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

همچنین، در ادامه این مراسم و پس از اجرای برنامه تجلیل از‌ فعالان عرصه تبلیغ که با حضور حجت‌الاسلام تحریری، تولیت مدرسه علمیه مروی و حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام تحریری، طی سخنانی اظهار کرد: امام خمینی(ره)، خود مبلغی کامل بودند و با تمام وجود و تا آخرین لحظه ندای الهی «بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ» را رساند و جان‌هایی که قابلیت داشت که از این انذار بهره ببرند را زنده کرد.

حجت‌الاسلام تحریری ادامه داد: در آستانه شب شهادت امام رضا(ع) هستیم که در مراحل مختلف، تبلیغ مکتب نورانی اهل بیت را کردند به ویژه در زمانی که همه قلم زنان در محضر ایشان حاضر بودند و نوعاً اهل این مکتب نبودند. امام(ع) در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز داشتند. ما اهل علم نیز باید به گونه‌های مختلف تبلیغی مجهز باشیم تا بتوانیم پاسخ‌گوی سوالات باشیم.

تولیت مدرسه علمیه مروی به آیات الهی قرآن کریم در حوزه تبلیغ دین اشاره و بیان کرد: اولین جنبه تبلیغ دینی که انبیا و معصومین(ع) و به تبع آن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارای آن بودند، باور و ایمان به غیب است. خشیت و انذار انسان‌ را به حیات می رساند.

وی ادامه داد: کسانی که‌ می‌خواهند در عرصه تبلیغ موفق باشند باید در جهت حیات قرار گیرند. زمانی انذار تأثیرگذار است که در مسیر حیات باشیم. لذا مبلغان واقعی خود به حیات طیبه دست پیدا کرده اند. حیات طیبه ویژه قشر خاصی نیست.‌ ایمان مستمر در جان و عمل صالح انسان را به حیات طیبه می‌رساند.

حجت‌الاسلام تحریری بیان کرد: قرآن کریم خشیت الهی را از اوصاف اولی الالباب می داند. خشیت عمدتاً توجه به جایگاه وجودی حق و ارتباط وجودی انسان با عظمت مطلقه خداوند متعال است. اگر انسان علم بالله داشته باشد، این علم او را به خضوع در برابر حق خواهد کشاند.

وی افزود: جایی که خضوع فکری و عملی در برابر حق وجود ندارد، تأثیر در دیگران نیز وجود نخواهد داشت. یکی از شاخصه‌های مبلغان این است که ارتباط با ذکر را در شئون گوناگون زندگی خود نشان داده و به دیگران‌ بشناسانند. قرآن کریم در سوره مبارکه مؤمنون یکی از شاخصه‌های افرادی که خشیت دارند را معرفت‌ الهی می‌داند.

تولیت مدرسه علمیه مروی تصریح کرد: البته دست یافتن به این جایگاه نیازمند مراقبت‌های معنوی و سخت‌گیری به نفس است. کسانی که از خشیت پروردگار نگران هستند، باید در هر خیری حاضر باشند.‌ مبلغان نیز باید در امور خیر حاضر بوده و در راه خیرات حرکت کنند.

حجت‌الاسلام تحریری اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرمایند که اگر ایمان در وجود ما باشد، به خشیت الهی می‌رسیم. در عرصه تبلیغ فقط باید خشیت از خدا داشته باشیم. همچنین، مقوله صبر در عرصه تبلیغ نیز بسیار مهم است و خداوند متعال این مسئله را در جای جای قرآن کریم برای ماموران الهی که همان پیامبران هستند، بیان می‌کند.

وی بیان کرد: خداوند در سوره مبارکه قاف می‌فرمایند که تسبیح مداوم خدا صبر را به انسان اعطا می‌کند. انسان مبلغ نیز باید شبانه‌روز در ستایش خداوند متعال باشد و با صبر و تکیه بر خداوند راه صحیح تبلیغ دین را در پیش گیرد. چنانچه این گونه باشد تبلیغ انسان تأثیرگذار خواهد بود. مبلغان نیاز به ارتباط مستمر با پروردگار دارند تا با عنایات الهی توفیق تبلیغ دین را به دست آورند.

انتهای پیام
captcha