دانستنی‌های سایبری؛ کودکان و فضای مجازی + لینک دانلود
کد خبر: 4064931
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

دانستنی‌های سایبری؛ کودکان و فضای مجازی + لینک دانلود

جلد چهارم کتاب دانستنی‌های سایبری با عنوان کودکان و فضای مجازی به همت مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تهیه و توسط انتشارات پشتیبان چاپ شد.

کتاب دانستنی‌های سایبری

به گزارش ایکنا، جلد چهارم کتاب دانستنی‌های سایبری با عنوان کودکان و فضای مجازی نوشته‌ علی‌محمد رجبی، مهرداد جعفری بجد و حامد محمدی سپاسی است که به همت مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تهیه و توسط انتشارات پشتیبان چاپ و توزیع شده است.

این کتاب هشدارهای پیشگیرانه سایبری را شامل می‌شود و خواننده را با شیوه‌های مجرمانه در بستر اینترنت و راهکارهای پیشگیری از آن‌ها در حوزه‌ تعامل کودکان و نوجوانان با فضای مجازی آشنا می‌کند.

زندگی در فضای مجازی پر سرعت و پر هیاهو نیازمند برخورداری از مهارت و آگاهی‌های زیادی است. این آگاهی‌ها به خصوص به ما کمک می‌کند تا گرفتار مجرمانی که در کمین سرمایه‌ها و داده‌های ما هستند نشویم.

مطالب کتاب حاضر که چهارمین جلد از مجموعه محتوای پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی است، متناسب با موضوع در قالب عکس نوشته و توضیحات تکمیلی جمع‌آوری شده است و این امر به خواننده کمک می‌کند تا بتواند خیلی سریع و در قالب متن‌های کوتاه با هشدار و راهکار پیشگیری از آن که ناشی از تجربیات کارشناسان پلیس فتاست، آشنا شود.

کتاب کودکان و فضای مجازی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ این کتاب به تمامی کاربران فضای مجازی فارغ از هر سطح تحصیلات و مهارت توصیه می‌شود. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «فرزندان خود را در فضای مجازی تنها نگذارید؛ والدین گرامی، کودک و نوجوان خود را در هنگام استفاده از فضای مجازی تنها نگذارید و بر روی نحوه استفاده آنان از این دنیای گسترده نظارت کافی و دوستانه داشته باشید و نگذارید فناوری و فضاهای مجازی فاصله‌ها را بیشتر کند. در مورد علایق فرزند نوجوان خود در فضای مجازی اطلاعات کسب کرده و در رابطه با نیازهای متناسب با سن او در فضای مجازی تحقیق کنید، همچنین از آن‌ها بخواهید که به شما توضیح دهند که چگونه کارهای اینترنتی خود را انجام می‌دهند. البته دقت داشته باشید، استفاده از اینترنت برای نوجوان باید همراه با قانونمندی باشد و والدین باید به فرزندان خود یاد بدهند که اجازه چه فعالیت‌هایی را با اینترنت دارند و از چه فعالیت‌هایی باید به دور باشند.»

برای دانلود فایل پی‌دی‌اف این کتاب می‌توانید اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha