موکب‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین ساماندهی می‌شوند
کد خبر: 4064585
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

موکب‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین ساماندهی می‌شوند

فرماندار سنندج گفت: زائران امام حسین(ع) شایسته بهترین خدمات هستند لذا نباید با نگاه سازمانی این قضیه را دید بلکه باید بحث مردمی آن پررنگ شود و حرکت‌های خودجوش مردم در خدمت به زائران را ساماندهی کرد.

حسن عسکری، فرماندار سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار سنندج امروز، ۲۵ خردادماه در اولین نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین در شهرستان سنندج اظهار کرد: اربعین تجلی شور حسینی است از آنجایی که اهل سنت کردستان به اهل بیت ارادت ویژه‌ای دارند لذا در ایام اربعین باید شور حسینی شکل گیرد.

وی افزود: همه مردم به شرکت در راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی انسانی در جهان علاقمند هستند چرا که این عمل بیانگر حقانیت امام حسین(ع) و نقطه عطفی در تاریخ است که با فطرت انسانی سازگاری دارد.

فرماندار سنندج بیان کرد: اربعین مختص شیعه و مسلمانان نیست بلکه تمام آزادیخواهان جهان پیام کربلا را درک کرده‌اند و مسیر این امام همام را مسیر آزادگی می‌دانند.

وی بر ساماندهی موکب‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در این شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: در این تجمع اندیشه‌ها و افکار گوناگونی شرکت می‌کنند لذا خدمت به زائران و حضور در این راهپیمایی یک توفیق بزرگ است.

عسکری افزود: زائران امام حسین(ع) شایسته بهترین خدمات هستند لذا نباید با نگاه سازمانی این قضیه را دید بلکه باید بحث مردمی آن پررنگ شود و حرکت‌های خودجوش مردم در خدمت به زائران را ساماندهی کرد.

وی در پایان یادآور شد: سلامت بهداشتی و روحی و روانی زائران هم باید مدنظر قرار گیرد ضمن اینکه امنیت آن‌ها هم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha