هشدار پلیس فتا در مورد اخاذی دیجیتالی در فضای مجازی
کد خبر: 4063296
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

هشدار پلیس فتا در مورد اخاذی دیجیتالی در فضای مجازی

پلیس فتا در مورد اخاذی دیجیتالی در فضای مجازی هشدار داد و اعلام کرد: انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی در صفحات شبکه‌های اجتماعی حتی در حالت خصوصی، احتمال اخاذی دیجیتالی و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از آن‌ها را بالا می‌برد، بنابراین در حفظ و نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود دقت کنید.

پلیس فتا

به گزارش ایکنا، مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با کاربران ارتباط ‏برقرار کرده و با جمع‌آوری اطلاعات خصوصی و محرمانه‌ی آن‌ها درصدد اخاذی بر می‌آیند‎.

در همین راستا پلیس فتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند و گاهی کاربران با اشتباهات خود این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند. یکی از جرائمی که در فضای مجازی نسبتاً زیاد اتفاق می‌افتد اخاذی دیجیتالی و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد است.

انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی در صفحات شبکه‌های اجتماعی حتی در حالت خصوصی، احتمال اخاذی دیجیتالی و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از آن‌ها را بالا می‌برد، بنابراین در حفظ و نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود دقت کنید و از انتشار آن‌ها در فضای مجازی خودداری کنید.»

یادآوری می‌شود کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای کسب اطلاعات و ارتقای آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که در خصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت www.cyberpolice.ir مراجعه تا اطلاعات جامع و کافی کسب نمایند که به‌طور حتم مطالعه آن‌ها می‌تواند از وقوع جرم و قربانی شدن افراد در جرائم سایبری جلوگیری کند.

هشدار پلیس فتا

انتهای پیام
captcha