تخصیص اعتبارات برای تأمین آب پایدار در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4062616
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
در سفر رئیس‌جمهور به استان

تخصیص اعتبارات برای تأمین آب پایدار در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه آب پایه ایجاد اشتغال است گفت: اعتبارات خوبی برای تأمین آب پایدار از طریق سدهای نیمه‌ تمام مانند سد باباحیدر، بیدکان و غيره در سفر رئیس جمهور به استان پیش‌بینی شده است.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاریبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری،  به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۱۷ خردادماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جذب اعتبارات استانی، اظهار کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۱ با محوریت ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال هزینه می‌شود.

حیدری در ادامه با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبارات خوبی در زمینه‌های مختلف به استان اختصاص پیدا خواهد کرد، بیان کرد: این اعتبارات به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود، حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی نیز برای استان مصوب شده است.

وی افزود: جذب و هزینه‌ کرد اعتبارات اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری در سفر ریاست جمهوری دارای اهمیت بالایی است و باید برنامه عملیاتی در این حوزه داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه بانک‌های عامل می‌توانند در مناطق محروم به بحث سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند، تأکید کرد: اکنون با انعقاد تفاهم‌نامه یکی از بانک‌های عامل به تکمیل پروژه محور فرخشهرـ شهرکرد ـ شلمزار به کارون ۴ ورود پیدا کرده است، اعتبار مورد نیاز برای سایر پروژه‌های عمرانی را می‌توان از این طریق پیگیری کرد.

استاندار با تأکید بر اینکه هر بندی دارای یک تبصره است، یادآور شد: می‌توان با استناد به بندهای قانونی برای حل مشکلات گام برداشت، حل برخی مشکلات با برگزاری یک نشست هماهنگی قابل حل است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی فرآیند صدور مجوز را تسهیل کنند، باید بروکراسی اداری کاهش پیدا کند و امورات تسهیل شود، مدیران در این حوزه هم‌افزایی داشته باشند و با روحیه جهادی کار مردم روان‌سازی شود.

حیدری با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید زیرساخت‌های لازم را برای واحدهای تولیدی فراهم کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند به‌صورت رایگان زیرساخت لازم را تا درب واحد تولیدی بیاورند.

استاندار با اشاره به اینکه باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شود، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به سراغ سرمایه‌گذاران بروند، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد و مصوبات این شورا عملیاتی شود.

وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی در چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار بگیرد، ظرفیت‌های خوبی در حوزه صادرات لوازم خانگی، سیمان، فولاد، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی، فرش و غيره در استان وجود دارد.

حیدری عارضه‌یابی علت رکود واحدهای صنعتی و تولیدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی کاهش پیدا کند، امروز بازار فروش و تأمین مواد اولیه از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی استان است.

استاندار با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در ایجاد اشتغال پایدار در استان مؤثر است، بيان کرد: این مسئله موجب می‌شود تا ارزش افزوده محصولات کشاورزی افزایش پیدا می‌کند و از خام‌فروشی نیز جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید محصولات تولیدی در چهارمحال و بختیاری برندسازی شود، دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولیدکنندگان هدایای موردنیاز را از استان تهیه کنند، باید کمترین مالیات از تولیدکنندگان اخذ شود.

حیدری یادآور شد: برنامه‌ای در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری تدوین شود، کسب و کارهای نوپا در این حوزه با اقداماتی نظیر پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار بگیرد، مقام معظم رهبری نیز در شعار سال این مسئله را مورد توجه قرار دادند.

استاندار تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع موانع اجرای پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند، فعال شدن ساخت مسکن، می‌تواند اشتغال بالایی ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه آب پایه ایجاد اشتغال آب است، بیان کرد: اعتبارات خوبی برای تأمین آب پایدار از طریق سدهای نیمه‌تمام مانند سد باباحیدر، بیدکان و غيره در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha