تخصیص هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4060925
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

تخصیص هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در سفر شهریورماه رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی تقریبا از کلیه ردیف‌های مصوب شده به این استان تخصیص یافت و حدود هزار میلیارد تومان در ۹ مرحله اختصاص پیدا کرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، 10 خردادماه در دیدار معاون اجرایی رئیس‌جمهور با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، گفت: در شهریور ۱۴۰۰ سومین سفر استانی ریاست جمهور به خراسان‌جنوبی انجام شد که این سفر آثار و برکات خوبی برای استان ما داشت.

وی افزود: تعداد ۱۹ دستگاه با ۸۱ پروژه در این سفر تعیین شدند و تخصیص اعتبارات تعداد ۴۸ مصوبه محتوایی از ۱۰ دستگاه حاصل این سفر بود.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این سفر تقریبا از کلیه ردیف‌های مصوب شده به این استان تخصیص پیدا کرد و در ماه‌های اول پس از سفر رئیس‌جمهور در استان ستاد پیگیری مصوبات سفر شکل گرفت و نزدیک شش هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان تصویب شد که حدود هزار میلیارد تومان در ۹ مرحله تخصیص پیدا کرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه و خاص حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به نقاط محروم، تصریح کرد: خوشبختانه این سفر برکات خیلی خوبی داشت و در مقایسه با سایر استان‌ها، مصوبات و اعتبارات این استان با استان‌های دیگر فاصله دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این فاصله با استان‌های دیگر منطقی نیست البته که جای تشکر دارد، اظهار کرد: مصوبات و اعتبارات استان خراسان‌جنوبی و حل فاصله اعتباری با استان‌های دیگر جای کار بیشتری دارد و خواستار توجه هستیم تا این عدد چندین برابر شود.

وی افزود: به جهت محرومیت شدیدی که وجود دارد، به‌طور مثال شهرستان زیرکوه از شهرستان‌های محروم است و فاقد بیمارستان بوده و امیدواریم احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی  زیرکوه را داشته باشیم.

قناعت ادامه داد: در شهرستان نهبندان در شش ماه اخیر از فعالیت سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصادی استفاده کردیم و در مورد راه‌آهن بیرجند _ یونسی با برخی از بانک‌ها بارها نشست داشتیم و امیدواریم موانع بانکی رفع شود.

وی گفت: یکی از موضوعات کلیدی استان خط انتقال آب از دریای عمان است که خواستار این امر هستیم که مصوبه جدیدی در کنار آن قرار گیرد و آن تأمین انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان و سپس به خراسان‌جنوبی است.

انتهای پیام
captcha