راهکارهای حفظ امنیت حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی + صوت
کد خبر: 4060437
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

راهکارهای حفظ امنیت حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی + صوت

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، فعال کردن ورود دومرحله‌ای و دریافت پیامک برای ورود به حساب‌های کاربری را از جمله اقداماتی دانست که ضریب امنیتی حساب کاربری را به نحو قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

سرهنگ رجبیبه گزارش ایکنا، امروزه شبکه‌های اجتماعی بین افراد مختلف از محبوبیت فراوانی برخوردار شدند، به همین دلیل یکی از اهداف مهم مجرمان اینترنتی برای به دست آوردن اطلاعات یا اقدامات دیگر، این شبکه‌ها هستند. از این رو حفظ امنیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم و قابل توجه است.

در همین راستا سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با ایکنا از ضرورت مراقبت از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی سخن به میان آورد و اظهار کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یک امر روزمره در بین کاربران تبدیل شده و بخش زیادی از اطلاعات مهم شغلی، کاری، تحصیلی و حتی مالی افراد در شبکه اجتماعی آنان وجود دارد و از دسترس خارج شدن این اطلاعات می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری اعم از خسارات مادی، اجتماعی و اخلاقی و حتی خانوادگی به افراد وارد کند، به همین خاطر حفظ و مراقبت از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی امری بسیار ضروری و حیاتی برای همه کاربران در شبکه‌های اجتماعی است.

کد

سرهنگ رجبی افزود: شبکه‌های اجتماعی امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانیم ضریب امنیتی حساب کاربری را به نحو قابل‌توجهی افزایش دهیم؛ اقداماتی مانند فعال کردن ورود دومرحله‌ای و دریافت پیامک برای ورود به حساب‌های کاربری اقدام بسیار مؤثری به منظور ارتقای امنیت حساب کاربری به شمار می‌رود. تعریف کردن رمز ورود دوم در اینستاگرام یا در تلگرام یا در واتس‌اپ نیز می‌تواند امنیت حساب کاربری را به شدت افزایش دهد و از به خطر افتادن حساب کاربری توسط افراد دیگر جلوگیری می‌کند.

حساب‌ خود را شخصی نگه دارید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه کاربران باید توجه داشته باشند کد فعال‌سازی که از جانب شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود را نباید در اختیار کسی قرار دهند، گفت: برخی اوقات مجرمان سایبری با دانستن شماره تلفن همراه یا ایمیل افراد اقدام به درخواست کد فعال‌سازی می‌کنند و زمانی که این کد به تلفن همراه فرد ارسال می‌شود، مجرمان سایبری به روش‌های مهندسی اجتماعی کد فعال‌سازی را از مخاطب می‌گیرند و به این ترتیب اقدام به هک حساب کاربری می‌کنند. پس باید به‌طور جدی مراقب باشیم کد فعال‌سازی را به هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهیم.

سرهنگ رجبی در پایان به ضرورت استفاده از کلمه عبور قوی برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری نیز اشاره کرد و گفت: نکته پایانی اینکه برای افزایش امنیت حساب کاربری حتماً از کلمه عبور قوی و پیچیده استفاده کنیم؛ کلمه عبوری که حداقل ۱۰ حرف داشته باشد و ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک، نشانه و اعداد باشد. حتماً کلمه عبور را مراقبت کنید و در اختیار کسی قرار ندهید و در دفتر یا کاغذ و ... آن را یادداشت نکنید و مواظب باشید که این کلمه عبور در اختیار دیگران قرار نگیرد.

کد

وی تصریح کرد: کلمه عبور قوی و پیچیده را برای حساب‌های ایمیلتان هم رعایت کنید و مراقب باشید که اگر از ایمیل، تلفن همراه و یا ایمیل پیش فرضی که روی تلفن همراه خود تنظیم کردید، برای فعال‌سازی حساب‌های کاربری استفاده می‌کنید، حتماً تلفن همراه شما دارای کلمه عبور قوی و پیچیده باشد و تنظیمات امنیتی روی تلفن همراه شما هم رعایت شده باشد که اگر خدای نکرده تلفن همراهتان مفقود شد یا به سرقت رفت، سارق نتواند با استفاده از تلفن همراه شما به حساب‌های کاربری‌تان دسترسی پیدا کند. هموطنان آگاه باشند که برای حساب کاربری خود حتماً حساب پشتیبان طراحی کنند تا از آن طریق بتوانند امنیت حساب کاربری‌ خود را افزایش دهند.

انتهای پیام
captcha