کتاب «مهربان‌تر از مرگ» رونمایی شد
کد خبر: 4058093
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

کتاب «مهربان‌تر از مرگ» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «مهربان‌تر از مرگ» اثر ناصر پروانی با حضور نویسنده کتاب برگزار شد.

رونمایی کتاب مهربان‌تر از مرگ

به گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از کتاب «مهربان‌تر از مرگ» اثر ناصر پروانی، عصر روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه با حضور ناصر پروانی نویسنده کتاب، لیلا میرصفایی مشاور پزشکی داستان، رضا عبداللهی، شاعر و پژوهشگر، سیده الهام میرباقری و حسین زهی مدیرعامل یونی‌بوک برگزار شد.

سیده الهام باقری در مورد داستان کتاب گفت: «مهربان‌تر از مرگ»، اجتماعی و درباره جلوه‌های عاشقانه در زندگی خانوادگی است. کتاب خانواده‌محور است و مفاهیم مقایسه، گذشت، حسادت، لجبازی و تاثیرشان بر مسیر خانواده از جمله موضوعات مهمی هستند که در داستان «مهربان‌تر از مرگ» درباره آن‌ها صحبت شده است.

او ادامه داد: در طول داستان کتاب گاهی بسیار غمگین می‌شویم و گاهی با حضور عشق در داستان ذوق‌زده می‌شویم، کتاب پر از آرایه‌های ادبی و شعر است، به‌طوری که در هنگام خواندن کتاب متوجه می‌شوید نویسنده کتاب شاعر است.

باقری با بیان اینکه پروانی در کتاب از دو غزل کامل، یک شعر نو و تک‌بیت‌های متعددی استفاده کرده است، اضافه کرد: در ابتدای داستان با روایت یک زندگی عاشقانه روبه رو می‌شویم، فرهاد مردی است که دیوانه‌وار همسرش را می‌پرستد، اما گندم همسر فرهاد یک سال پیش در یک تصادف وحشتناک مرده است و اعضای بدنش را اهدا کرده‌اند با این حال فرهاد هنوز با این اتفاق کنار نیامده است، او هرروز منتظر گندم است و لباس‌های او را به خشکشویی می‌برد و وانمود می‌کند همسرش قرار است بالاخره به خانه بیاید. در روز سالگرد فوت گندم، فرهاد با زنی که میزبان قلب گندم است، روبه‌رو می‌شود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث می‌شود فرهاد دوباره عاشق شود.

وی ادامه داد: در ابتدا یک عشق اساطیری را می‌بینیم اما کمی که در روند داستان پیش می‌رویم، روایت به زندگی واقعی نزدیک‌تر می‌شود.

باقری اضافه کرد: از پروانی علت نوشتن کتاب را جویا شدیم و گفت: طی 16 کتابی که نوشته بودم همیشه خلأ یک رمان عاشقانه را حس می‌کردم و کتاب «مهربان‌تر از مرگ» روایت یک زندگی عاشقانه است.

میرصفایی هم درمورد حضورش در کنار پروانی هنگام نوشتن کتاب، گفت: در اینگونه داستان‌ها عموما با افراط و تفریط روبه‌رو هستیم، من خواستم داستان کتاب رو به واقعیت پیش برود، زیرا من از نزدیک با افرادی که پیوند قلب انجام می‌دهند، ارتباط دارم و در این کتاب برخلاف داستان‌های دیگری که در این زمینه نوشته شده است، با کلیشه‌ها روبه‌رو نیستیم.

در پایان این مراسم، جشن امضای کتاب «مهربان‌تر از مرگ» برگزار شد.

کتاب «مهربان‌تر از مرگ» هفدهمین اثر ناصر پروانی است که تمام عواید حاصل از فروش کتاب جهت تهیه لوازم‌التحریر کودکان بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «مهربان‌تر از مرگ» را از سایت یونی بوک خریداری کنند.

لینک خرید کتاب : https://unibook.shop/?p=28807

انتهای پیام
captcha