آغاز رقابت‌های قرآنی دانشجویان نجف در دانشگاه کوفه
کد خبر: 4057976
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

آغاز رقابت‌های قرآنی دانشجویان نجف در دانشگاه کوفه

دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه دانشجویان استان نجف، روز گذشته از سوی آستان مقدس عباسی در دانشگاه کوفه آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی کفیل، مرکز قرآن نجف وابسته به دارالقرآن آستان عباسی روز گذشته، 27 اردیبهشت در چارچوب برنامه قرآنی خود برای دانشجویان این استان، دومین دوره مسابقات دانشگاهی حفظ و قرائت را در سالن مرکزی دانشگاه کوفه آغاز کرد.

مهند المیالی، مدیر این مؤسسه به شبکه جهانی کفیل گفت: برگزاری این مسابقات یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات استان نجف است که بر اساس دستورات دبیرخانه کل آستان مقدس عباسی و متولیان قانونی آن و همچنین حمایت مجمع علمی قرآن کریم صورت گرفت.

وی افزود: این مسابقه که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت، علاوه بر حضور تعدادی از کادر آموزشی و اداری دانشگاه، شاهد حضور گسترده دانشجویان دختر و پسر بود. داوران این مسابقه احمد جاسم آل نجفی در مبحث قواعد لحن، مهند مجید حمید در رشته نغمات قرآنی، رضا نصرالدین موسوی در رشته صوت و حمزه البطاط در رشته حفظ هستند و هیئت داوران، استانداردها و معیارهایی را برای شرکت‌کنندگان تعیین کرده است.

المیالی تأکید کرد که این مسابقه فقط محدود به دانشجویان پسر نبود، بلکه دانشجویان دختر دانشگاه نیز شرکت داشتند و مسابقه برای آنها در سالن دیگری از دانشگاه برگزار شد.

قابل ذکر است که طرح قرآنی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و رویدادها است که مهمترین آنها عبارتند از: برگزاری سمینارهای قرآنی درون دانشکده‌ها و گروه‌ها و همچنین سمینارهای درون گروهی، مسابقات قرآنی حفظ و قرائت، نمایشگاه تصاویر قرآنی، مسابقه کتابخوانی قرآنی، دوره‌های قرآنی و احکام قرائت صحیح و برنامه‌هایی برای آموزش قرآنی اساتید دانشگاه.

قابل ذکر است که این طرح با هدف فعال‌سازی برنامه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی به منظور دستیابی به رشد مهارت‌های جوانان و توسعه معارف قرآنی آنان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha