ضرورت معرفی شهدای چهارمحال‌وبختیاری در سطح ملی
کد خبر: 4057958
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

ضرورت معرفی شهدای چهارمحال‌وبختیاری در سطح ملی

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: معرفی شهدای چهارمحال‌وبختیاری را تنها به زادگاهشان محدود نکنیم چرا که شهدای استان در سطح ملی باید شناخته شوند.

محمدرضا بیاتی، رئیس شورای شهر شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدرضا بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد، امروز، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی بزرگداشت سالروز سوم خرداد با بیان اینکه رزمندگانی که در فتح خرمشهر حضور داشتند افرادی بودند که تاریخ را ساختند و باید گرامی داشته شوند، اظهار کرد: باید نام و یاد شهدا زنده نگه داشته شود و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس تکریم و تجلیل شوند.

وی ضمن انتقاد از عدم توجه مسئولان به ناحیه غرب شهرکرد، افزود: در ناحیه غرب علاوه‌ بر اینکه به ساکنین در این ناحیه توجهی نمی‌شود متأسفانه به گلزار شهدا هم توجهی نشده و در مناسبت‌های مختلف هیچ برنامه‌ای در گلزار شهدا برگزار نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم صورت پذیرد تا در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف غبارروبی گلزار شهدای اشکفتک، مهدیه و چالش‌تُر با حضور مسئولان برگزار شود.

بیاتی ادامه داد: زیرساخت‌ها و مشکلات گلزار شهدای ناحیه غرب رفع شود و معرفی شهدا را تنها به زادگاهشان محدود نکنیم چرا که شهدای استان در سطح ملی باید شناخته شوند.

ساماندهی گلزار شهدا با مشارکت همگانی

در ادامه، عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد بیان کرد: در زمان جنگ رزمندگان هیچ توجهی به قومیت و نژاد و زبان نداشتند و تنها هدفشان حفظ و دفاع از خاک وطن بوده بنابراین باید برای معرفی سرداران شهید، شهدا و جانبازان استان تلاش و در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی گفت: در راستای نصب تابلو و تصاویر شهدا و ساماندهی گلزار شهدا می‌طلبد بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح‌های مورد نیاز خود را آماده‌سازی کند و دستگاه‌های متولی ازجمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسدارن، شهرداری و غیره برای نصب تابلو و ساماندهی گلزار شهدا به سهم خود اقداماتی را انجام دهند.

سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تا کنون اکثر معابر و میادین شهر به نام شهدا نامگذاری شده است، تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد در نامگذاری‌ها از اسامی شهدا استفاده کند که در این راستا می‌طلبد بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهادات خود را ارائه کند.

گلزار شهدای چالش‌تر در شأن خانواده شهدا نیست

اسماعیل عسگری، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در ادامه جلسه بیان کرد: در راستای ساماندهی گلزار شهدای شهرکرد طرحی آماده شد اما متأسفانه چندسالی است که معطل مانده بنابراین می‌طلبد در راستای اجرای این طرح و نصب تابلو شهدا که 400 میلیون تومان برای مرحله اول پیش بینی شده است اقدامات لازم از سوی شهرداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای ناحیه غرب نیازمند توجه جدی است، گفت: گلزار شهدای اشکفتک و مهدیه توسط هیئت امنا رسیدگی و ساماندهی شده است اما گلزار شهدای چالش‌تر در شأن خانواده شهدا نیست.

عسگری تصریح کرد: همکاری لازم را با شهرداری در راستای ساماندهی گلزار شهدا و نصب تابلو سرداران و شهدا خواهیم داشت تا بتوانیم بخشی از مطالبات خانواده شهدا را پاسخ دهیم.

در پایان جلسه مقرر شد برای کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری که خردادماه در شهرکرد برگزار می‌شود، قریب به هزار جلد کتاب چاپ و در کنگره توزیع شود که بخشی از هزینه این اقدام فرهنگی توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha