شهید عزالدین ابوسلیم از نخستین رهبران جهاد در عراق و سیاستمداری صادق بود
کد خبر: 4057767
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
جنبش اندیشه اصیل اسلامی عراق:

شهید عزالدین ابوسلیم از نخستین رهبران جهاد در عراق و سیاستمداری صادق بود

جنبش اندیشه اصیل اسلامی عراق در بیانیه‌ای به مناسبت هجدهمین سالگرد شهادت عزالدین ابوسلیم، او را از نخستین رهبران جهاد در عراق و پایه‌گذار ندای اسلامی در اندیشه و تشکیلات خواند و اخلاق، اندیشه روشن و هدفمند، اخلاص، فداکاری، تواضع، بردباری، سادگی، صبر، فداکاری و صداقت این شهید را ستود.

به گزارش ایکنا؛ در هجدهمین سالگرد شهادت فرمانده شهید عزالدین سلیم (ابو یاسین)، عبد الزهراء عثمان، دبیرکل سابق جنبش اندیشه اصیل اسلامی (جنبش الدعوه الاسلامیه سابق ) و همراهانش، این جنبش بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد: 

بسم الله الرحمن الرحیم
و من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه، فمنهم من قضى نحبه ومنهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا: از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند [و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود] صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند [و به شرف شهادت نایل شدند] و برخی از آنان [شهادت را] انتظار می‌برند و هیچ تغییر و تبدیلی [در پیمانشان] نداده اند) آیه 23 سوره مبارکه احزاب.

هجده سال از سالگرد شهادت سردار شهید عزالدین سلیم و یاران صالحش شهیدان طالب حجامی (ابومحمد العامری)، برادرزاده شهید ابو یاسین و چهار تن از یارانش (رضوان الله تعالی علیه) در سال 22004 میلادی می‌گذرد.

 علی‌رغم گذشت سال‌ها از شهادت آنان در حادثه جنایتکارانه‌ای که توسط جنبش تروریستی توحید و جهاد وابسته به گروهک القاعده انجام شد، همچنان این جنایت را یکی از وقایع مرموز و حول محور شبهات می‌دانیم که در هاله‌ای از ابهام و شک و شبهات می‌چرخد و موضوع را پیچیده‌تر می‌کند؛ پنهانکاری عاملان آن تاکنون ادامه دارد و با وجود اینکه در بسیاری از عملیات‌های تروریستی شرکت داشته‌اند، به مجازات عادلانه نرسیده‌اند.
ما تنها آن جنایت شنیع علیه یکی از اولین رهبران جهاد در عراق و پایه‌گذار ندای اسلامی در اندیشه و تشکیلات را محکوم نمی‌کنیم، ما همچنین آن ارزش‌ها، اخلاق، اندیشه روشن و هدفمند، اخلاص، فداکاری، تواضع، بردباری، سادگی، صبر، فداکاری و صداقتی که شهید جاویدان ما عزالدین سلیم رحمه الله دارد را می‌ستاییم. این شهید الگو و سرمشق سیاست مداران راستگو و پیام آور آگاهی و مسئول مؤمن و درستکار بود.

او همچنین از معدود شخصیت‌هایی بود که دین را با کار و تقوا را با صداقت، سیاست را با سخنان صادقانه و فرهنگ را با دیدی باز و واقع‌بینانه آمیخت و در زندان‌های بعث صدام و تعقیب نیروهای امنیتی مورد آزمایش قرار گرفت و ستاره درخشانی بود در آسمان فداکاری و صبر و استقامت تا هجرت پربرکت و دوری از وطن، جایی که با اندیشه خود، به بندگان خدا خدمت و به ترویج اسلام مکتبی با شعور پاک و اصالت فکری و فرهنگی آن و پیوند آن با اهل بیت نبوت و رسالت ( صلوات الله علیهم اجمعین ) ادامه داد.

کتاب‌های او که بیش از 65 عنوان بود و سخنرانی‌ها و مقالات او که قابل شمارش نیست، منابع اندیشه اصیل اسلامی هستند. درباره زندگی سیاسی او که در دفاع از حق و ارزش‌ها و در موضع‌گیری‌های محکم سپری می‌شد، بیگانه و آشنا به خوبی می‌دانند که صداقت تواضع، همزیستی خوب، صراحت برخاسته از برادری و نیّت خیر ، از ویژگی‌های شهید ابو یاسین بود. به راستی که ما از درک جنبه‌های درخشان زندگی پربرکت ایشان که مجالی برای آن نیست غافل هستیم.

امروز در بحبوحه حوادث سرنوشت‌سازی که در عراق عزیزمان می‌گذرد، به الگوبرداری از شخصیتی که عرصه‌های مختلف عراق آن را می‌شناسد و مانند ایشان نیازمندیم جایی که حوادثی که کشور پشت سر گذاشت، ثابت کرد که نمی‌توان آن را با شعارهای پرطنین و ادعاهای گسترده و سخنان سست تبلیغ کرد مگر اینکه با جدیت رهبران سیاسی و دینی و صداقت فرزندان این آب وخاک در همه زمینه ها همراه باشد.

ما می‌گوییم این چیزی است که تجربیات مردم و ملت ها به ما آموخته است و عراقی ها نیز از این امر مستثنی نیستند. آنچه امروز از سردرگمی در روند سیاسی و پیامدهای آن در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی مشاهده می‌کنیم، از طریق پدیده‌های تأسف‌آوری که عراقی‌ها در زمینه توسعه ‌نیافتگی، فقر، وخامت خدمات عمومی، مواد مخدر و از دست دادن عدالت و برابری در حال تجربه آن هستند، آشکار و قابل مشاهده است .
ما در جنبش اندیشه اصیل اسلامی در حالی این خاطره دردناک را می‌گذرانیم که به همه عراقی‌ها، سیاستمداران، رهبران، احزاب، علما، شخصیتهای قبیله‌ای و عشائر، مذهبی و اجتماعی و شهروندان نسبت به خطرات دسیسه‌های دشمنان که مخفیانه و آشکار علیه مردم و ادامه آنها به شیوه‌های مشکوک و ترسناک و بدون بازدارندگی که کشور را به سمت هرج و مرج و فروپاشی سوق خواهد داد هشدار می‌دهیم.

این همان چیزی است که دشمنان جریان سیاسی با شیطنت و مکر کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بار دیگر از همگان می‌خواهیم روحیه مسئولیت پذیری و توکل به خداوند متعال و تأمین امنیت وطن و سرزمین و مردم را تقویت نموده و فرصت از دشمنان و بدخواهان گرفته و اولین و آخرین دغدغه ما اخلاص و صداقت در کار باشد.

در خاتمه از خداوند متعال برای شهید جاویدالاثر عزالدین سلیم و یاران صالحش رحمت و مغفرت الهی را خواستاریم و امیدواریم این خاطره پایان مصیبت‌ها و دردهای عراقی‌ها باشد.
محمد صفو محمد
سخنگوی جنبش اندیشه اصیل اسلامی عراق _ بغداد ۱۴۰۱/۲/۲۷

انتهای پیام
captcha