رشد 300 درصدی استقبال دانشجویان از جشنواره اعطای تندیس ملی فداکاری
کد خبر: 4057240
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد:

رشد 300 درصدی استقبال دانشجویان از جشنواره اعطای تندیس ملی فداکاری

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از رشد 300 درصدی استقبال دانشجویان از فراخوان اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران خبر داد و اعلام کرد: در دوره یازدهم از 52 مصداق فداکاری تقدیر می‌شود.

ارسالی فوری/ رشد 300 درصدی استقبال از فراخوان اعطای تندیس ملی فداکاری

به گزارش خبرنگار ایکنا، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و دبیر جشنواره اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در مراسم اختتامیه این جشنواره، با اشاره به اینکه تندیس فداکاری به خانه یازدهم خود رسیده است، گفت: در اولین سالگرد زلزله بم که بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در قرن گذشته بود، شاهد حضور و فداکاری دانشجویان برای کمک به زلزله‌زدگان بودیم. در اولین سالگرد این فاجعه، دانشجویان فداکار حاضر در بم را شناسایی و از آنها  تقدیر کردیم و در سال‌های بعد مصادیق فداکاری متعددی به شاخص‌های ما اضافه شد و افراد فداکار دیگری را شناسایی و معرفی کردیم.

وی ضمن برشمردن هفت مصداق فداکاری در طول 11 دوره این جشنواره، افزود: حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل بیت (ع)، ارائه خدمات پیشگیرانه و خدمات امدادی در حوادث؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه، تامین اعضای بیماران نیازمند از طریق اهدای عضو، مشارکت داوطلبانه در سازندگی و محرومیت‌زدایی از کشور، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های توانبخشی و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حفاظت از محیط زیست، هفت مصداق فداکاری است که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشجویان فداکار محسوب می‌شود.

شناسایی و تجلیل از 464 مصداق فداکاری

رحیمیان در ادامه با بیان اینکه در این 11 دوره بیش از 464 مصداق فداکاری اعم از دانشجو و گروه دانشجویی شناسایی و از آن‌ها تجلیل کرده‌ایم، افزود: در دوره یازدهم استقبال دانشجویان از فراخوان 300 درصد رشد داشته و اگر در دوره دهم، 150 پرونده داشتیم، در دوره یازدهم قریب به 500 پرونده نامزد فداکاری به دبیرخانه رسید و طی 9 جلسه با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های کشوری توانستیم به 52 مصداق فداکاری برسیم.

وی با اشاره به شناسایی و تقدیر از 36 دانشجو، هفت گروه دانشجویی و 9 مصداق فداکاری از سایر اقشار در دوره یازدهم، ادامه داد: برای اولین بار توفیق داریم در خدمت معلمان فداکار باشیم. در این دوره، سه مصداق معلم فداکار، قاضی فداکار، جانباز فداکار، مدافع حرم فداکار، سازمان نمونه فداکار که سازمان انتقال خون است، سه پزشک فداکار و شهید دانش‌آموز فداکار(شهید لندی) شناسایی شدند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در پایان از مسئولان وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، سازمان انتقال خون، کمیته امداد، سازمان نظام پزشکی، سازمان بهزیستی و بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی و ... تشکر و اعلام کرد: در این دوره سازمان بسیج دانشجویی، سازمان بسیج سازندگی، سازمان محیط زیست و بنیاد شهید با ما همکاری نکردند، در نتیجه تعدادی از جوانان فداکار از حضور در این مراسم محروم شدند.

انتهای پیام
captcha