تجلیل از 4 خانواده شهید روحانی با اهدای هدیه رهبری
کد خبر: 4057100
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
در شهرکرد انجام شد

تجلیل از 4 خانواده شهید روحانی با اهدای هدیه رهبری

خانواده‌های روحانیون شهید یدالله تاجی، محمدحسین سرشاد، داریوش آذریان و علیرضا ابراهیمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، استاندار و فرمانده سپاه استان در منازل این شهدا در شهرکرد و اهدای هدیه متبرک مقام معظم رهبری، تجلیل شدند.

تجلیل از خانوده های شهدای روحانی در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه قمربنی هاشم(ع)، در آستانه برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی کشور به میزبانی استان قم، سرکشی از خانواده معظم 81 شهید روحانی چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان ارشد استان در حال برگزاری است.

در همین راستا، روز گذشته 24 اردیبهشت‌ماه، خانواده‌های روحانیون شهید یدالله تاجی، محمدحسین سرشاد، داریوش آذریان و علیرضا ابراهیمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و استاندار و فرمانده سپاه استان در منزل آنان در شهرکرد و اهدای هدیه متبرک مقام معظم رهبری، تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد این دیدار با اشاره به اینکه تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانی یک کار نمادین است، اظهار کرد: این کار انجام می‌شود تا یادمان نرود که همه ما بر سفره شهدا نشسته‌ایم و شهدا به گردن ما حق دارند؛ این دین باید ادا شود وگرنه در پیشگاه پرودگار متعال مسئولیت ما سنگین خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز خون شهدا به ثمر نشسته و به برکت این خون، درخت انقلاب اسلامی مستحکم و ریشه‌دار شده است که هرچه جلوتر آمده‌ایم، انقلاب اسلامی از یک جایگاه قوی‌تر برخوردار شده اما به فضل الهی دشمنان انقلاب روز به روز ضعیف‌تر شده‌اند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به الگو شدن انقلاب اسلامی برای جهانیان، بیان کرد: امروز قدرت‌های جهانی که یک روزی به‌عنوان قدرت شرق و غرب مطرح بودند از انقلاب و نیروهای مسلح و اسلام و مهدویت و آینده انقلاب اسلامی ما الگو می‌گیرند که این نیز از برکات شهداست.

در ادامه، غلامعلی حیدری، استاندار، با اشاره به اینکه نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برجسته بوده و آنان در ترویج معنویت و معارف پرچمدار بودند، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یگان‌هایی از حضور روحانیون بهره‌مند بودند، حقیقتاً متفاوت بودند و انسان های شجاع، معنوی، باصلابت در این یگانها بودند که پیچیده ترین و سخت ترین موانع را به جان و دل می خریدند.

وی نقش روحانیت در ترویج معارف قرآنی را برجسته دانست و بر زنده نگهداشتن یاد شهدای روحانی تأکید کرد و گفت: سربلندی کشور در جهان به برکت خون شهداست که باید هم قدر آنان را بدانیم و هم راه آنان را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha