حمایت از جوانی جمعیت؛ مأموریت مهم نظام سلامت
کد خبر: 4056218
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

حمایت از جوانی جمعیت؛ مأموریت مهم نظام سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان، حمایت از جوانی جمعیت و صیانت خانواده، توجه به آسیب‌های اجتماعی و روانی با تأکید بر زمینه‌های خودکشی از موضوعات بسیار مهم نظام سلامت است.

ارسلان خالدی فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، ارسلان خالدی‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در همایش تجلیل از فعالان، مروجین و حامیان سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایثارگری و جهاد کادر بهداشت و درمان در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: این قشر در واکسیناسیون کرونا نیز تلاش‌های بسیاری داشت و این استان، جزو استان‌های پیشرو در کشور در واکسیناسیون علیه کروناست.

وی تأکید کرد: تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان، حمایت از جوانی جمعیت و صیانت خانواده، توجه به آسیب‌های اجتماعی و روانی با تأکید بر زمینه‌های خودکشی از موضوعات بسیار مهم نظام سلامت است.

خالدی‌فر با بیان اینکه آمار آسیب‌های روانی در دوران شیوع کرونا افزایش داشته است، یادآور شد: باید برای دوران پساکرونا برنامه داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان بیان کرد: نباید اجازه دهیم که توجه به بیماری کرونا، مسئولان بهداشت و درمان را از دیگر بیماری‌ها غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون، قلبی ـ عروقی و غیره غافل کند.

در ادامه علی احمدی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه مسئله سلامت ما در گرو سلامت سایر موجودات زنده است، اظهار کرد: هرگاه خدشه‌ای به ابعاد سلامتی افراد جامعه وارد شود، این آسیب گریبانگیر سایر افراد جامعه می‌شود.

وی افزود: در هفته سلامت شعارهای مختلفی انتخاب می‌شود و اولویت‌ها بر اساس آن تعیین می‌شود، در میان اولویت‌های شعارها، حمایت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد توجه است، برنامه تنظیم خانواده سریع در کشور به نتیجه رسید، اما اکنون افزایش جمعیت در دستور کار قرار دارد.

احمدی با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بر درمان مقدم است، بیان کرد: اما این مسئله در پیشگیری از بارداری موضوعیت ندارد، در کرونا شرایط ملموس بود و برای همین محدودیت‌هایی اعمال شد و اکنون نیز باید خطرات کاهش جمعیت در جامعه ملموس شود تا همه همکاری لازم را برای برنامه‌ریزی داشته باشد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تأکید کرد: در شرایط پنجره جمعیتی قرار داریم که این وضعیت ناشی از برنامه‌ریزی‌های اشتباه در دهه ۶۰ است، در طول ۳۰ سال به پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت رسیده‌ایم و در دهه‌های آینده با پیری جمعیت روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان موظف به اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و صیانت از خانواده است، گفت: فرصت طلایی از دست رفته است، باید در این هشت سال و از این فرصت نقره‌ای نهایت استفاده را ببریم.

احمدی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف موظف به اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و صیانت از خانواده هستند، دانشگاه علوم پزشکی نیز به نوبه خود به وظایف خود عمل خواهد کرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: باید کیفیت ارائه خدمات در سیستم بهداشت و درمان افزایش پیدا کند، در سال ۱۴۰۱ بحث افزایش جمعیت، تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان و توجه به آسیب‌های روانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha