بسیج سازندگی به حوزه اشتغال‌زایی ورود کند
کد خبر: 4055490
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
سردار سلیمانی:

بسیج سازندگی به حوزه اشتغال‌زایی ورود کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر ضرورت استمرار خدمات بسیج سازندگی تأکید کرد و ورود این نهاد به حفظ امنیت غذایی، ارتقای بهره‌وری، شکوفایی بسترهای تولید، رفع موانع، خلق ظرفیت‌های جدید، تمرکز بر ایجاد اشتغال و دیگر عرصه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، رزمایش بزرگ جهادگران و تجلیل از برترین‌های جهادگر بسیجی به مناسبت تشکیل بسیج سازندگی امروز، 18 اردیبهشت ماه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و سردار ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران در جوار حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم سالروز تشکیل بسیج سازندگی را یادآور تصمیم راهبردی رهبر معظم انقلاب در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ دانست ‌و در همین رابطه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ملت به‌دنبال حل مشکلات و محرومیت‌های برجای مانده از دوران طاغوت و نیز سازندگی کشورشان بودند، اما دشمن همواره تلاش می‌کرد در مسیر سازندگی ‌و پیشرفت کشور ایران مانع‌تراشی کند و فرصت‌های پی‌درپی را از ما بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از حربه‌های دشمن برای بازداشتن ملت ایران از سازندگی و توسعه، تحمیل جنگ بود. جنگ تحمیلی را آغاز کردند اما مردم ایران با تمسک به اندیشه عاشورایی و علوی به مقابله با تجاوز دشمن برخواستند و با گوش فرا دادن به فرمان امامشان وارد عرصه نبرد شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنرانی خود به نیات واقعی صدام در حمله به ایران اشاره کرد و یادآور شد: صدام ملعون با سه هدف «ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی»، «جدا کردن سرزمین‌های زرخیزی مانند خوزستان» و «تحقق آنچه که در قرارداد ۱۹۷۵ مطرح شده بود» به ایران تجاوز کرد، اما در نهایت فرزندان این کشور که از افکار امام خمینی(ره) تأسی گرفته بودند، دشمن متجاوز را با شکست فجیع مواجه کردند و در نهایت دشمن با تحمل خسارات فراوان مجبور به عقب‌نشینی شد.

سلیمانی به فراگیر شدن مکتب مقاومت در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: مکتب دفاعی انقلاب اسلامی به مدلی بی‌همتا و بی‌نظیر برای جبهه مقاومت تبدیل شده و این مکتب عاشقان و مریدان بسیاری دارد. یکی از ثمرات مکتب مقاومت، آزادسازی خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی بود که این موفقیت به ثبات و استقلال کشور کمک فراوان کرد.

وی درباره ثمرات تشکیل بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی همانند علم پرافتخاری است که برای سازندگی کشور در دست گرفته است. این نهاد مقدس انقلابی در مأموریت‌های کوچک موفقیت‌های بسیاری داشته و امروز انجام ماموریت‌های در مقیاس‌های بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین این نهاد به شجره تنومندی تبدیل شده که با بهره‌گیری از ده‌ها هزار گروه جهادی نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیزی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: بسیج سازندگی در عرصه ساخت مسکن محرومان، امداد و نجات در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده، آبرسانی به مناطق روستایی، ساخت مساجد، پل‌ها، جاده‌ها، خانه‌های بهداشت و دیگر نیازمندی‌های حوزه زیرساخت مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها ورود موفق و خیره‌کننده‌ای داشته و هنوز هم این مسیر ادامه دارد.

سلیمانی بر ضرورت استمرار خدمات ماندگار و پایدار بسیج سازندگی تأکید کرد و ورود این نهاد بسیج را به حفظ امنیت غذایی، ارتقای بهره‌وری، شکوفایی بسترهای تولید، رفع موانع، خلق ظرفیت‌های جدید، تمرکز بر ایجاد اشتغال و دیگر عرصه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

بنابر گزارش ایکنا، سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران نیز در این مراسم از حضور دو هزار بسیجی از نمایندگان سازندگی سپاه استان تهران در رزمایش بزرگ جهادگران خبر داد و گفت: این بسیجیان مرمت ۹۳۰ خانه محرومان، ساخت ۹۶ واحد مسکونی، احداث و مرمت مساجد و اجرای پروژه‌های آب شرب و کشاورزی در روستاها را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۹۲۷ گروه جهادی در حوزه بهداشت و درمان حدود ۳۳۷ هزار و ۷۰۵ نفر را ویزیت کرده‌اند و عمده خدمات آنها در حوزه‌های دندانپزشکی، درمانی و مشاوره‌ای بود. همچنین حضور طلاب در ۱۲۰ محله به منظور ارائه خدمات جهاد فرهنگی، مذهبی و خدماتی از دیگر برنامه‌های این گروه‌های جهادی محسوب می‌شود.

به گفته ذوالقدر، ساماندهی گروهان‌های جهادی امداد و نجات با هدف ارائه خدمات مختلف به حادثه‌دیدگان از جمله سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان از دیگر برنامه‌های سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha