اعزام زائران چهارمحال‌وبختیاری در قالب دو کاروان به حج تمتع
کد خبر: 4055401
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

اعزام زائران چهارمحال‌وبختیاری در قالب دو کاروان به حج تمتع

مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز ثبت‌نام زائران حج تمتع امسال، گفت: تا قبل از شیوع کرونا ۴۳۰ زائر از استان در قالب سه کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شدند که امسال این میزان به ۲۳۰ زائر در قالب دو کاروان رسیده است.

یوسف آقابزرگی، مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری

یوسف آقابزرگی، مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج واجب 1401 از ساعت 10 امروز، 18 اردیبهشت‌ماه امکان‌پذیر شده است، اظهار کرد: افرادی که در سال 99 ثبت‌نام کردند اما به دلیل شرایط کرونایی نتوانستند به این سفر معنوی اعزام شوند می‌توانند از امروز در سامانه ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۱ به نشانی اینترنتی reserve.haj.ir اقدامات تکمیلی ثبت‌نام را انجام دهند.

وی با ذکر اینکه امسال عربستان با یک میلیون نفر حج تمتع را برگزار می‌کند، ادامه داد: بر این اساس، سهمیه کشور نیز به نصف کاهش یافته و در مجموع 40 هزار زائر اعزام می‌شوند؛ در استان نیز تا قبل از شیوع کرونا 430 زائر در قالب سه کاروان اعزام می‌شدند که امسال این میزان به 230 زائر در قالب دو کاروان رسیده است.

آقابزرگی بیان کرد: این افراد شامل کسانی هستند که تا تاریخ 10 تیرماه سال 86 برای اعزام به حج تمتع ثبت‌نام کرده و در نوبت اعزام قرار داشتند؛ در صورتی که ظرفیت کاروان‌ها با این افراد تکمیل نشد، ثبت‌نام شدگان در تاریخ‌های پس از آن در اولویت اعزام قرار می‌گیرند.

مدیر حج و زیارت با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونایی برای نام‌نویسی در حج امسال محدودیت سنی تعیین شده و افراد بالای ۶۵ سال امکان اعزام را نخواهند داشت، افزود: زائران باید دو دز واکسن سینوفارم یا آسترازانکا را دریافت کرده باشند و پیش از اعزام، دز سوم را نیز دریافت کنند؛ همچنین لازم است زائران ۷۲ ساعت قبل از اعزام نیز تست کرونا بدهند و پاسخ آن منفی باشد.

انتهای پیام
captcha