پرهیز از نگاه مادی‌گرایی به گروه‌های جهادی
کد خبر: 4055364
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

پرهیز از نگاه مادی‌گرایی به گروه‌های جهادی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر پرهیز از نگاه مادی، ارزان قیمت و لیبرالیستی به گروه‌های جهادی، ادامه داد: باید با نگاه برکت، عزت، شرف و بزرگی به گروه‌های جهادی توجه کرد زیرا نگاه مادی به آن‌ها ارزش و اهمیت کار جهادی را از بین می‌برد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی با حضور گروه‌های جهادی اقشار و محلات شهر کرمان امروز، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در محل ستاد سپاه ثارالله کرمان برگزار شد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سه اقدام راهیان نور، گروه‌های جهادی و شجره طیبه صالحین را به عنوان کار عمیق فرهنگی معرفی کردند.

فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه گروه‌های جهادی با این نگاه که ابتدا خود و سپس مردم را می‌سازند شکل گرفتند، افزود: در کار جهادی نخستین کار مبارزه با نفس است که سبب می‌شود یک دانشجوی پزشکی برای کارگری و کمک به دیگران برود که این نشان از مهار نفس است.

وی با بیان اینکه اقدامات جهادی هم در زمان‌های عادی و هم زمان حوادث در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود اما کارهای فرهنگی باید تکمیل‌تر شود، گفت: مهلک‌ترین دشمنان ما آمریکا و اسرائیل هستند که با دین خدا دشمنی دارند و همانطور که در برابر دشمنان، سرسختانه ایستاده‌ایم بیش از آن دشمن فقر و محرومیت در داخل کشور هستیم.

سردار معروفی فلسفه وجودی گروه‌های جهادی را از بین بردن فقر بیان کرد که عمده آن به دلیل عدم مدیریت صحیح به وجود آمده است و ادامه داد: کار جهادی سه ضلع اصلی دارد و داشتن اعتقادات قلبی و حسن ظن به خداوند و عمل به دستورات خدا، وجود حقیقت انقلابی‌گری منهای محافظه‌گری و محاسبه گری در جهادگران و جهادی عمل کردن این ضلع‌ها هستند.

وی با تأکید بر اولویت‌بندی مسائل استان، گفت: در دو سال گذشته اولویت‌های استان مورد توجه قرار گرفته شد تا کارها با اولویت و در قالب قرارگاه انجام شود. اولویت اول استان آب شرب و کشاورزی است و در مرحله اول آبرسانی به ۶۳۰ روستا مورد توجه قرار گرفت که این تعداد به یک‌هزار و دویست روستا رسید و تا ۳ خرداد سال‌جاری آبرسانی به ۴۰۹ روستا انجام می‌شود.

سردار معروفی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ آبرسانی به ۴۶۶ روستا با تفاهم‌نامه و در قالب قرارگاه انجام می‌شود، ادامه داد: بهداشت و ساخت سرویس‌های بهداشتی، اشتغال خرد خانگی، مسکن مددجویان و محرومین، رفع حاشیه نشینی، کمک مؤمنانه در قالب کمک معیشتی و جهیزیه و امور فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های استان هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان بیان کرد: ما باید در کنار رفع فقر و محرومیت از فرهنگ خود مراقبت کنیم که همان فرهنگ اهل‌بیت(ع) و گفتمان انقلاب است. این گفتمان باید مدنظر قرار گیرد و گام دوم را از حالت شعار خارج کنیم سه سال از آن گذاشته و باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی پرداخت و گفت: ثبت ۳ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس که باید آن‌ها را واقعی و محله محور کرد، اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۳۴۲ نفر با ارائه تسهیلات، توزیع بیش از ۶۳۵ هزار بسته معیشتی، تهیه ۳۰۴ سری جهیزیه و کمک به ازدواج آسان و انجام بیش از ۱۷۰۰ پروژه عمرانی از جمله اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در استان است.

سردار معروفی با تأکید بر اینکه در زمان حوادث هیچ کس برای کمک به مردم نیاز به اجازه ندارد و به جز سلاح هر چیزی که در بسیج و سپاه است به مردم تعلق دارد، گفت: قرار گرفتن در کنار مردم سبب امید است و آثار آن را در زندگی دنیوی و معنوی خود خواهید دید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر پرهیز از نگاه مادی، ارزان قیمت و لیبرالیستی به گروه‌های جهادی، ادامه داد: باید با نگاه برکت، عزت، شرف و بزرگی به گروه‌های جهادی توجه کرد زیرا نگاه مادی به آن‌ها ارزش و اهمیت کار جهادی را از بین می‌برد. باید مراقب آبروی گروه‌های جهادی باشید و نگذارید با نگاه کم ارزش به آن‌ها توجه شود.

انتهای پیام
captcha