حوزه‌های علمیه بدون روحیه جهادی پیش نمی‌روند
کد خبر: 4055334
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه:

حوزه‌های علمیه بدون روحیه جهادی پیش نمی‌روند

حجت‌الاسلام ملکی گفت: متأسفانه یکی از آفت‌هایی که گریبان‌گیر بسیاری از انقلابیون شد عافیت‌طلبی و پشت میزنشینی است؛ این در حالی است که از اول عهد ما بر این بود در راه حل مسائل جامعه اسلامی جهاد کنیم و در مقابل همه ناملایمات بایستیم. 

حمید ملکی به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه شامگاه 17 اردیبهشت در جمع دبیران استانی گروه‌های جهادی حوزوی با بیان اینکه به واقع درس قرآن کریم جهاد است، افزود: متأسفانه یکی از آفت‌هایی که گریبان‌گیر بسیاری از انقلابیون شد عافیت‌طلبی و پشت میزنشینی است؛ این در حالی است که از اول عهد ما بر این بود در راه حل مسائل جامعه اسلامی جهاد کنیم و در مقابل همه ناملایمات بایستیم.

ملکی یادآوری کرد: آفت عافیت‌طلبی تشکیل گروه‌های جهادی را دشوار می‌کند؛ می‌بایست فرهنگ تحرکات جهادی که در حوزه‌های علمیه آغاز شده است به همه طلاب کشور منتقل شود؛ چرا که حوزه‌های علمیه بدون وجود روحیه جهادی پیش نمی‌روند.

وی تقویت روحیه جهادی در میان طلاب را از محورهای تحول در حوزه دانست و گفت: داشتن روحیه خدمت، حضور فعال طلاب و روحانیون در میان مردم و ارتباط متقابل بین جامعه و روحانیت را ارتقا می‌بخشد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: تفکر جهادی به معنای شناخت دشمن، شناخت برنامه‌های او و آگاهی از نقاطی می‌باشد که مورد هدف دشمنان اسلام است؛ یکی از نقاط مورد هدف دشمن در عصر ما آن جایی است که می‌خواهند بگویند کلام عالمان دینی با عمل آن‌ها برابر نیست؛ اینجا جایی است که می‌بایست طلاب با خدمت‌رسانی و کنشگری اجتماعی به مقابله با آن بروند.

وی با اشاره به لزوم انقلابی و جهادی بودن حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر حوزه‌ها به سمتی غیر از این بروند قطعاً سرنوشت آن‌ها به قهقرا کشیده خواهد شد؛ دشمنان اسلام امروز روی همین موضوع سرمایه‌گذاری‌های بسیاری کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha