بازگشت دو محکوم به قصاص به زندگی با گذشت اولیای دم
کد خبر: 4055253
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
در چهارمحال‌وبختیاری

بازگشت دو محکوم به قصاص به زندگی با گذشت اولیای دم

با همراهی و بخشش اولیای دم، تلاش و همت بزرگان، ریش سفیدان، مددکاران زندان شهرکرد و مجموعه قضایی استان دو نفر از زندانیانی که محکوم به قصاص بودند از دار مجازات نجات یافتند.

آزادی زندانیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان، بهرام محمدی، رئیس زندان شهرکرد با اعلام این خبر که با همراهی و بخشش اولیای دم، تلاش و همت بزرگان، ریش سفیدان، مددکاران زندان شهرکرد و مجموعه قضایی استان دو نفر از زندانیانی که محکوم به قصاص بودند از دار مجازات نجات یافتند، اظهار کرد: قرآن کریم قصاص را يكى از احكام مهم اجتماعى اسلام و ضامن حفظ خون‌ها دانسته و آن‌را مايه حيات جامعه مى‌شمرد، اما در عين حال عفو و گذشت را برتر از آن مى‌داند.

محمدی افزود: دو محکوم به قصاص به مدت 9 سال در زندان به سر می‌بردند و در این مدت اقدامات بسیاری برای کسب رضایت از خانواده مقتول انجام شد که نهایتاً با پیگیری‌های مستمر دادستان، مسئولان زندان، مددکاران، ریش‌سفیدان و رضایت خانواده مقتول، این دو محکوم از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی این حرکت خداپسندانه را سومین مورد بخشش قصاص از ابتدای سال عنوان کرد و گفت: امید است که سنت زیبای گذشت و عفو بیش از پیش در استان نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha