هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری با شهدا تجدید میثاق کردند
کد خبر: 4047463
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری با شهدا تجدید میثاق کردند

آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد برگزار شد.

تجدید میثاق هنرمندان چهارمحال و بختیاری با شهدا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۸ فروردین‌ماه با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بسیج هنرمندان و رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در تپه نورالشهدای شهرکرد برگزار شد.

سرهنگ سیدمسعود موسوی، رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در این مراسم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید به‌ویژه شهید سیدمرتضی آوینی با تشریح عرصه‌های مقابله دشمن در حوزه‌های جنگ سخت، نیمه‌سخت و جنگ نرم و شبیخون فرهنگی و یادآوری پیروزی‌ها، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس و ورود دشمن به خاک کشور مصداق جنگ سخت بود، در حوزه جنگ سخت، ما در دفاع مقدس تجربیاتی کسب کردیم و با تمام وجود وارد عرصه شدیم و دفاع کردیم.

وی ادامه داد: در جنگ نیمه‌سخت نیز ترورهایی شد که شخصیت‌ها و افراد صاحب فکر و اندیشه ما را مورد حمله قرار دادند و قدرت فکری ما را هدف گرفتند اما موفق نشدند.

موسوی بیان کرد: امروز دشمن تمام سرمایه‌گذاری خود را در حوزه جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و فرهنگ و هنر قرار داده زیرا با جنگ نظامی دیگر نمی‌تواند با ما مقابله کند، چون جنگ سخت را با ما تجربه کرده و می‌داند که بی‌شک شکست خواهد خورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما با تکنولوژی، فناوری و علم روز، با دشمن تقابل خواهیم کرد. دشمن در حوزه جنگ نرم سرمایه‌گذاری کرده و یکی از جاهایی که هنر می‌تواند کار اساسی انجام دهد، تصرف مغزها، هیجانات و احساسات است که اگر بخواهیم دشمن را شکست بدهیم باید در این حوزه قوی باشیم.

رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه استان گفت: یکی از ابزار رسا، شیوا و بلیغ جهاد تبیین که دارای نقش اساسی است، هنر می‌باشد و هنرمندان می‌توانند نقش بزرگی ایفا کنند و رسالت سنگینی برعهده دارند. مقابله با دشمن در جنگ نرم در گرو استفاده مناسب از علم و فناوری روز و امکانات و ابزاری است که در اختیار هنر قرار دارد.

وی هنر انقلابی در حوزه شعر، طنز، نقاشی و غیره را دارای نقش اساسی دانست و گفت: اگرچه شهید آوینی نقش گرافیک را بی‌بدیل می‌داند؛ ولی ما در حوزه‌های مختلف می‌توانیم تأثیرگذاری را داشته باشیم، چون حوزه تأثیر نخبگان و هنرمندان وسیع است و شاید یک عکس‌نوشته از هزاران سخنرانی تأثیرگذارتر باشد.

در این روز هنرمندان با عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام در تپه نورالشهدای شهرکرد، یاد و خاطره اسوه‌های صبر و مقاومت و هفته هنر انقلابی را گرامی داشتند.

انتهای پیام
captcha