نیازمند حرکت جهادی برای رفع بحران آب در فارس هستیم
کد خبر: 4047342
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

نیازمند حرکت جهادی برای رفع بحران آب در فارس هستیم

استاندار فارس با اشاره به تنش‌های کم آبی در استان گفت: دستگاه‌های متولی برای تحقق فرمایش رهبری با حرکت جهادی می‌توانند در رفع تنش‌های آبی کمک‌کننده باشند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 17 فروردین در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی استان با بیان اینکه دستگاه‌های متولی برای تحقق فرمایش رهبری با حرکت جهادی می‌توانند در رفع تنش‌های آبی کمک‌کننده باشند، گفت: کمبود منابع آبی و تنش‌های آن یک مسئله‌ای استانی، منطقه‌ای ملی و حتی جهانی است و پیش‌بینی می‌شود بحران‌های آینده دنیا در این زمینه باشد.

وی با اهمیت موضوع مهم آب به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و نقش موثر اقدامات جهادی در رفع مشکلات بحران آب گفت: به دلیل اینکه اقدامات در این حوزه تدریجی و فرایندها و بازدهی‌ها طولانی است تنها راه جهادی عمل کردن در رفع تنش‌های آبی است.

 نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه استان فارس می‌تواند پیشتاز در کارهای جهادی باشد، تصریح کرد: فارس با داشتن ۵۰۰ روستای با مشکل تنش‌های آبی می‌تواند با اقدامات جهادی علاوه بر رفع مشکل تأمین آب مصرفی ساکنان این روستاها از مهاجرت روستاییان به حاشیه‌ها جلوگیری کند.

 کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در سطح استان فارس با اقدامات جهادی و ورود نیروهای بسیج در کنار سایر دستگاه‌های متوالی موضوعی بود که ایمانیه در بیان نقش گروه‌های جهادی در کاهش بحران‌ها یاد کرد و گفت: با اقدامات جهادی نتایج درخشان می‌شود.

 استاندار فارس از فعالیت ۴۱۰ گروه جهادی در ایام نوروز با ظرفیت ۵ هزار نفر خبر داد و گفت: با اقدامات تدابیر جهادی می‌توان در کوتاه مدت برخی از مشکلات تامین آب را برطرف کرد.

وی از مسئولان سپاه در این جلسه خواست پیشنهادهای لازم برای اقدامات جهادی برای رفع تنش آبی در تابستان پیش رو را مطرح تا از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی بهره برد.

انتهای پیام
captcha