برگزاری ۱۲ محفل قرآنی در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4047235
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

برگزاری ۱۲ محفل قرآنی در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان در زندان‌های استان را تشریح کرد.

محفل قرآنی زندانهای چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: رمضان ماه عبادت و خودسازی و یکی از مهم‌ترین برش‌های تقویم فرهنگی، اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان است؛ روزه‌داری، ذکر خدا و قرائت قرآن دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن‌را پذیرای تجلیات الهی قرار می‌دهد و برای اصلاح و بازگشت به زندگی سعادتمند آماده می‌کند.

حیدری در تشریح اقدامات ویژه این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان ویژه جامعه هدف زندان‌ها و با یادآوری تأثیر قرآن در تربیت دینی مددجویان، افزود: جزء‌خوانی قرآن کریم در همه بندهای زندان‌های استان برگزار می‌شود و برای برگزاری حداقل 12 محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به حضور 10 روحانی در زندان‌های استان بیان کرد: در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان مبلغانی از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به مجموعه روحانیون زندان‌های استان اضافه می‌شوند که به صورت شبانه‌روزی زندانیان استان را همراهی می‌کنند.

حیدری برگزاری «جشنواره ورزشی رمضان» برای زندانیان و سربازان وظیفه را یکی دیگر از برنامه‌های ماه مبارک برشمرد و گفت: پرورش جسم در کنار تعالی روحی ماه رمضان از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری موفق برنامه اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان در سال گذشته، تصریح کرد: برنامه معنوی اعتکاف در سال جاری نیز با حضور مددجویان متقاضی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha