برنامه‌ریزی برای ارتقای جلسات قرآن در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4042548
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

برنامه‌ریزی برای ارتقای جلسات قرآن در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: ارتقای کمی و کیفی جلسات آموزش و ترویج قرآن در بقاع متبرکه در سال آینده در دستور کار قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، این محافل معنوی از نیمه شعبان و به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان افزایش خواهند داشت.

جلسات قرآن در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مهرابی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری جلسات آموزش قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: در حال حاضر جلسات آموزش روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن به‌صورت منظم در ۱۰ امامزاده استان در حال برگزاری است که آموزش مقدماتی روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح قرآنی بشارت نیز که طرحی ملی با هدف حفظ جزء ۲۹ قرآن کریم است در استان اجرا شده و کودکان و نوجوانان در قالب این طرح به حفظ قرآن می‌پردازند.

مهرابی با اشاره به اینکه ارتقای کمی و کیفی جلسات قرآن در بقاع متبرکه در سال آینده در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: برگزاری جلسات تفسیر در بقاع متبرکه منتخب به‌ویژه در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد در قالب طرح دوشنبه‌های قرآنی از مصوبات کمیته تخصصی قرآن استان بود که اجرای آن به دلیل برخی مشکلات به تعویق افتاد اما در سال آینده با جدیت پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مربیان قرآنی حاضر در جلسات آموزش قرآن در هر یک از بقاع متبرکه سراسر استان از میان حافظان و مربیان قرآن همان منطقه هستند که برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کرده‌ و یا از طریق مؤسسات و مراکز قرآنی به اوقاف معرفی شده‌اند.

مهرابی گفت: برگزاری محافل و کرسی‌های مجازی تلاوت قرآن در بقاع متبرکه در ایام کرونایی در دستور کار قرار داشت که طبق برنامه‌ریزی‌ها، این محافل معنوی از نیمه شعبان و به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان افزایش خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha