ثبت‌نام دوره جدید «طرح ملی دانشجومتدبر قرآن» آغاز شد
کد خبر: 4039924
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
در چهارمحال‌وبختیاری

ثبت‌نام دوره جدید «طرح ملی دانشجومتدبر قرآن» آغاز شد

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام دوره جدید «طرح ملی دانشجو متدبر قرآن کریم» از ۱۰ اسفند‌ماه و به مدت دو هفته خبر داد.

طرح دانشجومتدبر

سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ثبت‌نام دوره جدید طرح ملی دانشجومتدبر قرآن کریم از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی از ۱۰ اسفندماه آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص اهداف برگزاری طرح دانشجومتدبر قرآن کریم، بیان کرد: انس و مطالعه قرآن و عمل به آن به عنوان ضرورت زندگی توحیدی، فعال‌سازی قوه اختیار به وسیله قرآن، آشنایی با مفهوم تدبر و نقش آن در زندگی به واسطه شناخت موضوعات سوره‌ها و عمل به آن و توانایی گام‌بندی یک موضوع برای عمل و رسیدن به عمل به صورت مصداقی از جمله اهداف برگزاری این دوره هستند.

رضایی با اشاره به اینکه این طرح ویژه دانشجویان علاقه‌مند به حوزه تدبر در قرآن در نظر گرفته شده است، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به تارنمای این سازمان به نشانی http://daneshjo.isqa.ir/ مراجعه کنند که اجرای این دوره در رمضان ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان تأکید کرد: بر اساس آنچه در آیین‌نامه این طرح آمده است ارائه کلی سوره و موضوع اصلی سوره، تبیین طهارت عملی متناسب به سوره و تبیین گام‌های شش‌گانه فرایند خیرگزینی مربوط به موضوع سوره در این دوره در ۱۰ سوره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، این طرح با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی استان‌های سمنان، سازمان تهران، امیرکبیر، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha