حضور ۷۰ جهادگر در روستای مرزی آواز درمیان
کد خبر: 4038886
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

حضور ۷۰ جهادگر در روستای مرزی آواز درمیان

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۷۰ جهادگر جهت ارائه خدمات مختلف در روستای مرزی آواز شهرستان درمیان حضور دارند، گفت: از ۲۵ اسفندماه ۴۵۰ جهادگر غیربومی در مناطق محروم استان خراسان‌جنوبی حضور خواهند یافت.

بازدید مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز، هفتم اسفندماه در حاشیه بازدید از گروه جهادی سردار شهید احمد صمیمی ترک در روستای آواز شهرستان درمیان، گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در حوزه فعالیت‌های جهادی تجمیع گروه‌های جهادی و خدمت‌رسانی متمرکز در نقاط مختلف سطح استان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته با حضور در هر شهرستان و روستاهای آن گروه‌های جهادی متخصص به‌صورت متمرکز براساس نیاز روستاییان عزیز در زمینه‌های مختلف از جمله گروه‌های فنی و مهارتی، گروه‌های مربوط به بسیج جامعه‌ پزشکی، گروه‌های مشاوره‌ حقوقی و مشاوره‌ خانواده و موضوعات روانشناسی و همچنین موضوعاتی که مربوط به بحث‌های عمرانی یا آموزش‌ها و توانمندسازی در حوزه‌ی اشتغال مبتنی بر نیازهای هر منطقه خدماتی ارائه خواهند کرد.

هنری با توجه به اینکه یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در استان سازماندهی شدند، افزود: بیش از 900 گروه محل‌محور هستند و مابقی در اقشار مختلف برنامه‌ریزی شده‌اند و حدود 130 گروه جهادی تخصصی مشخص در زمینه‌های مختلف وجود دارد که حضور گروه‌های تخصصی در نقاط هدف مشخص شده می‌تواند کمک خوبی برای حل مشکلات مردم داشته باشد. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امروز هم در اردوی جهادی که در روستای مرزی آواز از شهرستان درمیان برگزار شده است بیش از 70 نفر از جهادگران سطح شهرستان و برخی‌ از مرکز استان تجمیع خدمات جهادی را در این روستا به مردم عزیز دارند و علاوه بر خدمات این گروه‌های جهادی، مشکلات مردم هم از طریق نمایندگان مجلس و همچنین استانداری جمع‌بندی شده و ان‌شاءالله پیگیری مشکلات انجام خواهد شد. 

هنری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آستانه سال جدید، تاکنون حضور هشت گروه جهادی از دانشگاه‌‌های تهران در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز از 25 اسفندماه به بعد هماهنگ شده که بیش از 450 نفر از جهادگران غیر بومی و از دانشگاه‌های تهران در پنج شهرستان استان در این ایام در کنار جهادگران بومی حضور پیدا خواهند کرد و خدمت‌رسانی گسترده‌ای را به مردم استان خواهند داشت.

وی بیان کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده در اردوهای جهادی تجمیعی بیش از 20 مورد خدمات جهادی را به مردم عزیز داریم، گروه‌های جهادی فنی و مهارتی در زمینه‌های مختلف از جمله تعمیر خودرو، تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری، آرایشگری، تعمیر چرخ خیاطی و... خدمات ارائه می‌کنند و همچنین در بحث مشاوره‌ای هم مشاوره خانواده، مشاوره روانشناسی، مشاوره مربوط به فیزیوتراپی، مشاوره حقوقی و همچنین مشاور استعدادسنجی کودکان را در برنامه پیش‌بینی کردیم.

انتهای پیام
captcha