گروه‌های جهادی شبکه‌سازی شوند
کد خبر: 4037570
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

گروه‌های جهادی شبکه‌سازی شوند

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه رسالت اصلی مجمع جهادی راهبری و صیانت‌گری از گروه‌های جهادی است، گفت: مجمع جهادی باید به دنبال شبکه‌سازی و وصل کردن گروه‌های جهادی به یکدیگر باشد.

 اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس امروز، اول اسفندماه در نشست با اعضای منتخب سومین دوره مجمع جهادی استان گفت: رسالت اصلی مجمع راهبری و صیانت‌گری از گروه‌های جهادی است و باید به دنبال شبکه‌سازی و وصل کردن گروه‌های جهادی به یکدیگر باشند. اعضای مجمع تلاش کنند که گروه‌های جهادی مانند یک شبکه منسجم با هم ارتباط داشته باشند و همدیگر را پیدا کنند.

وی، احصا و نیازسنجی آموزشی و توانمندسازی گروه‌های جهادی را از دیگر برنامه‌های مجمع خواند و گفت: علاوه بر شبکه‌سازی باید به مسئله سیاست‌گذاری، آموزش و توانمند‌سازی گروه‌های جهادی نیز توجه شود اگر مجمع سوم این دو کار را به خوبی انجام دهند مطمئنا رسالت خود را انجام داده‌اند.

قزلسفلی با اشاره به لزوم و اهمیت وجود گروه‌های اندیشه‌ورز در سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌ها افزود: یک هیئت اندیشه‌ورز باید در کنار مجمع باشد. ما از مجمع جهادی کار اجرایی نمی‌خواهیم اینجا جمعی است که اقدامات فکری می‌کنند و بر اساس نیازسنجی‌هایی که انجام می‌دهند هدف‌گذاری لازم برای حرکت‌های جهادی در سطح استان را انجام می‌دهند.

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس بیان کرد: تخصصی شدن کار جهادگران و گروه‌های جهادی یکی از دغدغه‌های مهم است و در بزنگاه‌ها و رخدادها این گروه‌های جهادی متخصص بسیار می‌توانند راهگشا باشند لذا مجمع در تخصصی کردن گروه‌های جهادی باید کمک کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود مجمع به چارچوب فعالیتی خود آشنا شود و بر اساس آن اقدام کند و بداند که به چه کاری باید بپردازد و از اقدامات خود گزارش‌گیری کند و تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های لازم برای ادامه کار را داشته باشد.

یادآور می‌شود، طبق انتخابات برگزار شده سجاد شریفی از کازرون، اصغر قاسمی از شیراز، رضا خسروی از شهر بوانات، حسین محمدی از نورآباد و حمیدرضا فارسی از فراشبند، مسلم حزباوی از شهر شیراز و سیداکبر کاظمی از شهر ارسنجان به عنوان اعضای سومین دوره مجمع جهادی انتخاب شده بودند و بعد از برگزاری اولین جلسه با حضور اعضا، اصغر قاسمی به عنوان رئیس مجمع و حمیدرضا فارسی به عنوان نایب رئیس معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha