صرفه‌جویی 1000 میلیون ریالی در مسیر خط انتقال آب به یزد
کد خبر: 4034143
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

صرفه‌جویی 1000 میلیون ریالی در مسیر خط انتقال آب به یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد از صرفه‌جویی یک هزار میلیون ریالی با اجرای طرح ابتکاری برای احداث حوضچه در مسیر خط انتقال آب به یزد خبر داد.

صرفه‌جویی 1000 میلیون ریالی در مسیر خط انتقال آب به یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی آب منطقه‌ای، علی ارمی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به طراحی، جانمایی و نصب شیر تخلیه هوا به همراه احداث حوضچه مربوطه به منظور بهبود و استمرار فرایند بهره‌برداری خط انتقال آب یزد اظهار کرد: در این طرح ابتکاری برای احداث حوضچه از قطعه لوله ضایعاتی به جای احداث حوضچه آجری یا بتنی استفاده شد که حدود یک هزار میلیون ریال درهزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: این اقدامات با استفاده از نیروهای فنی واحد طرح و توسعه انجام شد و ضمن مطالعه و بررسی‌های فنی نسبت به نصب شیر تخلیه هوا و احداث حوضچه در کیلومتر 72 خط لوله آب حدفاصل بین مخزن مرور و خلیل آباد اقدام شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در شرایط تغییر دبی و وضعیت ایستگاه‌های پمپاژ خط انتقال، زمان لازم جهت پایدار شدن جریان آب بین مخزن خلیل آباد و مرور زیاد بوده و باعث بروز مشکلاتی در استمرار بهره برداری می‌شود، به منظور بررسی موضوع و اقدام اصلاحی با عملیات نقشه برداری، پروفیل لوله در محدوده کیلومتر 63 تا 74 تهیه و با پیمایش مسیر و مقایسه پروفیل لوله با شیب زمین سه نقطه در محدوده مذکور جهت نصب شیر تخلیه هوا تعیین شد.

ارمی ادامه داد: با عملیات حفاری و بررسی دقیق‌تر، نقاط تعیین شده اولویت بندی و نقطه کیلومتر 73 جهت اجرا در تعمیرات ضروری سال جاری انتخاب شد.

وی افزود: در راستای انجام این اقدام که در طول 22 سال بهره برداری از تأسیسات خط اول انتقال آب یزد برای اولین مرتبه صورت گرفته است، فرایندهای انجام کار شامل بررسی اولیه فنی مسیر، نقشه‌برداری، تحلیل فنی، پیمایش مسیر و انتخاب بهترین و ضروری ترین نقطه نصب شیر تخلیه هوا تعمیر شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد از همکاران فنی واحد طرح و توسعه محمدتقی گلستانی مقدم و حسین عرب فراشاه به همراه همکاران فنی و اجرایی شرکت یزدگردون به جهت انجام این بخش مهم از برنامه تعمیراتی قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha