برگزاری محافل قرآن ویژه دهه فجر در همه ادارات چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4031370
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
در نشست کمیته تخصصی قرآن استان تأکید شد؛

برگزاری محافل قرآن ویژه دهه فجر در همه ادارات چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه برپایی محافل و مجالس انس با قرآن در دستور کار کمیته تخصصی قرآن قرار گرفته است، گفت: این برنامه طی نامه‌ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ادارات ابلاغ خواهد شد تا هر دستگاه حداقل یک محفل انس با قرآن را در دهه فجر برگزار کند.

کمیته تخصصی قرآن چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، پنجمین جلسه کمیته تخصصی قرآن استان امروز پنجم بهمن‌ماه با حضور دبیران قرآنی ادارات و مسئولان قرآنی استان و با میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه تا پایان سال یک جلسه دیگر از کمیته تخصصی قرآن استان برگزار و پس از آن گزارش کار به نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی ارایه خواهد شد، اظهار کرد: در جلسات قبل چند مصوبه مطرح شد که همچنان بلاتکلیف مانده و اجرایی نشده‌اند و پیگیر اجرایی شدن این مصوبات هستیم.

وی برگزاری جلسات هفتگی تفسیر در صحن امامزادگان را یکی از مصوبات اجرا نشده کمیته تخصصی قرآن استان عنوان کرد و گفت: از اوقاف و امور خیریه انتظار می‌رود که نسبت به این مصوبه اقدامات عملیاتی را داشته باشد؛ اداره‌کل زندان‌ها با وجود عزم جدی برای ایجاد خانه‌های قرآن در سطح زندان‌ها، در خصوص دیگر مصوبه کمیته ناظر بر تهیه کلیپ مستند سه‌دقیقه‌ای اقدامی انجام نداده است.

وی با تصریح اینکه نامه‌ای در خصوص مطالبات قرآنی استان از سوی کمیته تخصصی قرآن در دست تنظیم برای ارائه به ریاست جمهوری به استان است، بیان کرد: کلیات و مفاد این نامه آماده شده و پس از رویت و تایید اعضای کمیته تخصصی قرآن بازنگری و نهایی شده و در سفر رئیس‌جمهور به استان تقدیم وی خواهد شد.

کارگر تهیه تابلو وضعیت قرآنی استان را یکی دیگر از مصوبات اجرا نشده کمیته تخصصی قرآن استان برشمرد و گفت: بر این اساس، پنج نهاد آموزش و پرورش، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه عهده‌دار تدوین این تابلو وضعیت شدند که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این مهم محقق شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه فجر، بیان کرد: در جلسه مشترک کمیته قرآن و هیئات مذهبی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بر برپایی محافل و مجالس انس با قرآن تأکید شد و در دستور کار کمیته قرآن قرار گرفت لذا این برنامه طی نامه‌ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ادارات ابلاغ خواهد شد تا هر دستگاه حداقل یک محفل انس با قرآن را در دهه فجر برگزار کند.

کارگر با تصریح اینکه برگزاری محافل انس با قرآن کریم ذیل عنوان «کرسی‌های تلاوت و تفسیر» در دهه فجر در ۱۸۰ مؤسسه قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی تحت پوشش تبلیغات اسلامی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: برپایی مجالس انس با قرآن و ایجاد فضای قرآنی در میان مردم که به‌ویژه در ایام کرونایی بسیار کمرنگ شد، یکی از ضرورت‌هاست که ایام دهه فجر بهترین بستر برای تحقق این مهم است.

وی برپایی مسابقات را در کنار مجالس انس با قرآن یکی دیگر از بسترهای خوب برای ایجاد شور و شوق قرآنی در جامعه دانست و ادامه داد: این بستر نیز در ایام کرونایی از رونق افتاد و می‌طلبد که مساجد، حسینیه‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی، مدارس، ادارات و دستگاه‌ها به‌ویژه نهادهایی که از پایگاه‌های مردمی برخوردارند، در ایام دهه فجر توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند؛ صدا و سیمای استان نیز برای پوشش رسانه‌ای این رویدادهای قرآنی اعلام آمادگی کرده است.

کارگر با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان در دهه فجر، تأکید کرد: بازنمود و انعکاس این رویداد مهم قرآنی در سطح جامعه حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا شهرداری شهرکرد با فضاسازی قرآنی و صدا و سیمای استان نیز با بازتاب رسانه‌ای و خبری آن می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

در این نشست، اعضای کمیته تخصصی قرآن استان مباحثی نظیر جای خالی اطلس و بانک اطلاعات قرآنی استان، اتخاذ تمهیدات ویژه برای پرهیز از تداخل آمار و اطلاعات، طرح بیمه قرآنیان در سفر رئیس‌جمهور به استان، توجه به ظرفیت دستگاه‌ها در محول کردن برنامه‌های قرآنی، تهیه کلیپ‌های کوتاه و همه‌فهم ناظر به مباحث تفسیری قرآن کریم و پخش در صدا و سیما، شناسایی دغدغه‌مندان و دلسوزان عرصه قرآنی در اقشار و اصناف گوناگون و استفاده از ظرفیت آنان در ترویج فرهنگ قرآن، توجه به جلسات خانگی و خانوادگی قرآن و هسته‌سازی و تکثیر هسته‌های قرآنی در ادارات و توجه به نیروسازی مطرح شد.

انتهای پیام
captcha