آغاز طرح «شایستگی‌های دیجیتال» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4031024
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

آغاز طرح «شایستگی‌های دیجیتال» در چهارمحال‌وبختیاری

طرح «شایستگی‌های دیجیتال» با هدف ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال معلمان و دانش‌آموزان با حضور رؤسا و معاونین آموزشی مناطق 17گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

طرح شایستگی های دیجیتال معلمان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان چهارم بهمن‌ماه در آیین افتتاح «طرح شایستگی‌های دیجیتال» که با حضور رؤسا و معاونین آموزشی مناطق 17گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و مدرسان، رابطان و معلمان مجری در شهرکرد برگزار شد، ضمن تشریح اهداف اجرای این طرح، اظهار کرد: توجه به مبحث توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان در حوزه سواد دیجیتال و کدنویسی ضرورت دارد که در همین راستا، طرح ملی سواد دیجیتال با مشارکت 225 نفر از معلمان استان اجرا می‌شود.

در ادامه این آیین، محمد محمدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری بیان کرد: طرح ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال در این استان با هدف توانمند کردن دانش آموزان و معلمان در پنج محور تأثیر یارانه بر زندگی دانش‌آموزان، آموزش تفکر محاسباتی، سواد دیجیتال و کاربرد فناوری در زندگی، امنیت سایبری دانش‌آموزان و شبکه‌های ارتباطی طراحی و در حال عملیاتی شدن به صورت گام به گام اجرا می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در این طرح معلمان مجری دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهند، تصریح کرد: امسال به صورت پایلوت این طرح در 32 مدرسه و برای حدود 5400 دانش آموز اجرا می‌شود. در این طرح ابتدا مدرسان استانی و منطقه‌ای و در ادامه، معلمان مجری آموزش‌ها را دریافت می‌کنند تا در کلاس درس به دانش‌آموزان آموزش دهند.

وی در پایان تأکید کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات سند تحول بنیادین، حضور هوشمندانه و عالمانه دانش‌آموزان و فرهنگیان در فضای مجازی به منظور تحقق تربیت تمام‌ساحتی و مواجهه هوشمندانه با تهدیدات دشمنان، یکی از اولویت‎های اصلی وزارت آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام
captcha