نمایشگاه کتاب فرصتی برای استعدادیابی است
کد خبر: 4030700
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
سعادتی در گفت‌وگو با ایکنا:

نمایشگاه کتاب فرصتی برای استعدادیابی است

سعید سعادتی گفت: در رویداد فرهنگی نمایشگاه مجازی کتاب می‌توان مخاطبان هدف را که علاقه‌مندان کتاب هستند شناسایی و بین ایشان با اصحاب قلم ارتباط ایجاد کرد.

سعید سعادتی

سعید سعادتی، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: شاید به زعم برخی افراد، برگزار نشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران- آن هم به دلیل شرایط بیماری کرونا- اتفاق منفی تلقی شود، اما می‌توانیم به این مساله یک نگاه فرصت‌محور داشته و از شرایط پیش‌آمده بهره‌‎‌‌گیری مثبتی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در ادامه گفت: بنابر تجربه‌های ما در چندسال گذشته، همیشه در زمان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مناطق محروم، روستایی و شهرهای دورافتاده، درخواست‌های بسیاری برای حمل‌ونقل و اسکان افراد برای حضور و بازدید از نمایشگاه داشتیم؛ اما اکنون با نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دسترسی به این نمایشگاه برای علاقه‌مندان از هر نقطه کشور تسهیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در نمایشگاه حضوری برای بازدید از نمایشگاه با محدودیت ساعت مواجه هستیم و بازدید از کل نمایشگاه، زمان بسیار زیادی می‌طلبد اما در نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌توانیم هر روز به سایت نمایشگاه، مراجعه کرده و با خیال آسوده‌تری، کتاب‌های مورد نیاز خود را جست‌وجو، بررسی و خرید کنیم.

سعادتی تاکید کرد: توزیع متوازن و هدفمند تخفیف‎های ارائه شده در نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز از اقدامات بسیار خوب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی برای انتشاراتی‌ها نیز مزایای بسیار خوبی دارد، اضافه کرد: نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران ممکن بود با رویداد یا نمایشگاه دیگری تداخل داشته باشد یا این گله‌مندی از سوی ناشران وجود داشت که غرفه‌هایشان در راهروهای فرعی قرار گرفته است. خوشبختانه همه این محدودیت‌ها و مشکلات در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برداشته شده است.

سعادتی درباره برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم اظهار کرد: ما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نزدیک به 10 هزار کتابخانه و 12 هزار کتابدار افتخاری داریم. همچنین طرح شنبه‌های کتاب با معرفی کتاب‌های مفید در تعدادی از مساجد برگزار می‌شود. در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران شبکه کتابداران را برای برنامه‌ها و حضور در نمایشگاه فعال کرده‌ایم و اطلاع‌رسانی از طریق سامانه بچه‌های مسجد انجام شده است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تصریح‌کرد: هم‌زمان با دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران دو نشست تخصصی توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار خواهد شد؛ اولین نشست تخصصی با عنوان «بررسی طرح شنبه‌های کتاب و آثار آن در ایام کرونا» به‌صورت برخط روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه۱۴۰۰ برگزار می‌شود. در طرح «شنبه‌های کتاب» بیش از 90 هزار کتاب در مساجد و سامانه بچه‌های مسجد معرفی شده است.

وی ادامه داد: دومین نشست هم با موضوع «نقش شبکه کتابداران کانون‌های فرهنگی مساجد در ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های خوب» روز چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه به‌صورت برخط برگزار خواهد شد.

سعادتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی‌شده توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برای دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جای قدردانی دارد و زمینه و فرصت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای نمایشگاه را فراهم کرد؛ این امر موجب بیشتر دیده شدن کتاب و رونق بازار کتاب می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در پایان گفت: می‌توان از این رویداد فرهنگی برای استعدادیابی و آموزش استفاده کرد؛ در این رویداد می‌توان مخاطبان هدف را که علاقه‌مندان کتاب هستند شناسایی و بین ایشان با اصحاب قلم ارتباط ایجاد کنیم.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha