عوامل اهانت به سردار سلیمانی کج‌فهم و فریب‌‌خورده هستند
کد خبر: 4026915
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
امام جمعه موقت شهرکرد:

عوامل اهانت به سردار سلیمانی کج‌فهم و فریب‌‌خورده هستند

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به عمل سخیف اهانت به تندیس سردار سلیمانی، اظهار کرد: عوامل اهانت‌کننده کج‌فهم و فریب‌خورده هستند، البته شیعیان این گونه مسائل را در طول تاریخ بسیار مشاهده کرده‌اند.

ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد امروز ۱۷ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم زندگانی این بانوی بزرگوار، حیا و عفت است، این ویژگی از دنیای خارج از پیرامون وجود انسان، تولید نمی‌شود، بلکه پروردگار متعال، حیا و عفت را در همه انسان‌ها به ودیعه نهاده است، به‌طوری که حیوانات از این نعمت محروم هستند.

وی افزود: اگر سرمایه حیا و عفت در انسان هدایت شود، می‌تواند در کنار نعمت عقل، انسان را از تمامی بدی‌ها حفظ کند و حال اگر دو نعمت عقل و حیا تقویت شوند، می‌توانند انسان را به شاهراه سعادت و خوبی سوق دهند.

امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: اگر انسانی خارج از محدوده دین و دیانت به دنیا آید، به وسیله عقل و حیا، قسمت مهمی از راه را طی می‌کند و اگر ارزش‌های دینی برای او تفهیم شوند، آدمی همان شاهکار خلقت می‌شود که محصول آن، اولیا و بندگان صالح پروردگار هستند، داستان حیای حضرت زهرا(س)، شنیدنی بوده و بهتر است که نکات و خاطرات برگزیدگان الهی خوانده شوند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم نیز به زنان دستور داده شده که نگاه خود را از نامحرمان بپوشانند و دامن خود را حفظ کنند، طبق دستور حضرت فاطمه(س)، بدن ایشان نیز بعد از فوت از نامحرمان پوشانده شد، جامعه امروز نیازمند حیا بوده و این موضوع در جامعه بشری کم‌رنگ شده است.

فاطمی اضافه کرد: در گذشته، انسان‌های متمدن‌تر باحیاتر بودند، زمانی که هوا و شهوت‌پرستی بر جامعه حاکم شود، حجب و حیا کنار زده می‌شود، بی‌حیایی معضل بزرگ اجتماعی است و دختران و پسران را به فساد و فحشا می‌کشاند، همچنین اخلاق را از بین می‌برد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به ۱۷ دی‌ماه، تصریح کرد: در سال ۱۳۱۴ و در چنین روزی، رضا خان سنگ بنای بی‌حجابی را در ایران، کشور شیعه‌نشین بنا نهاد و همسر و فرزندانش را بدون حجاب در ملا عام قرار داد، از آن روز به بعد، حجاب ممنوع شد و روز ۱۷ دی‌ماه، به‌عنوان روز «آزادی زن‌» در مجلات قبل از انقلاب نامگذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بود که امام خمینی(ره) برای حمایت از ارزش‌های دینی وارد میدان شد، اقشار مختلف مردم به صحنه آمدند و کشور از آن مسیری که خانواده پهلوی، قصد عبور کرده بود، بازگردانده شد.

فاطمی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت شهید سلیمانی، اظهار کرد: صلاحیت افراد از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تعداد کمی هستند که از نظر ابعاد مختلف شایسته باشند، سردار سلیمانی از لحاظ فرماندهی، مهرورزی، بزرگواری و کرامت نفس مثال‌زدنی بود، به‌همین دلیل باید بزرگواری وی نشان داده شود، زیرا نسل جوان الگو می‌خواهد.

امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: در زمان طاغوت، تنها عکس خوانندگان زن و مرد بر در و دیوارها نصب شده بود و این افراد الگوی جوانان شده بودند، به‌طوری که پوشیدن شلوارهای گشاد، موی بلند و یقه باز به تبعیت از خوانندگان مرد در میان پسران جوان آن زمان مرسوم بود، بنابراین به وجود افرادی مانند شهید سلیمانی باید افتخار شود زیرا مورد تایید همگان است.

فاطمی با اشاره به عمل سخیف اهانت به تندیس سردار سلیمانی، یادآور شد: افراد اهانت‌کننده، کج‌فهم و فریب‌خورده هستند، البته شیعیان از این مسائل در طول تاریخ زیاد دیده‌اند، ۱۷ بار قبر امام حسین(ع) تخریب و قبر امام هادی(ع) نیز هدف دشمن قرار گرفته شد و شیعیان آن را مجلل‌تر ساختند، اما ای کاش افراد، آگاه و بیدار می‌شدند و قدر داشته‌ها و ارزش‌ها را می‌دانستند.

وی با اشاره به ۱۹ دی‌ماه، سالروز آغاز نهضت اسلامی در سال ۵۶، افزود: عده‌ای از طلاب شهر قم در این روز قیام کردند و نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی رقم زده شد.

امام جمعه موقت شهرکرد در پایان یادآور شد: به گفته امام جمعه شهر رفسنجان، شهید سلیمانی در زمان جوانی در یک رستوران کار می‌کرده و به بیان صاحب آن رستوران، وی حتی یک بار هم غذای رستوران را مصرف نکرد، نتیجه چنین تربیتی، ترقیات معنوی و رسیدن به مقام شهادت است، بنابراین فرزندان خود را در مسیر حلال هدایت کنیم که مایه مباهات و فخر برای اسلام و انقلاب شوند.

انتهای پیام
captcha