نماز باران در شهرکرد اقامه می‌شود
کد خبر: 4021010
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
۲۶ آذرماه؛

نماز باران در شهرکرد اقامه می‌شود

مسئول ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری از اقامه نماز باران در روز جمعه، 26 آذرماه در آستان مقدس امامزاده سلطان سبزپوش شهرکرد به امامت حجت‌الاسلام فاطمی، امام‌جمعه موقت این شهر خبر داد.

نماز بارانحجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مسئول ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه نماز باران در روز جمعه، 26 آذرماه ساعت 9 صبح در آستان مقدس امامزاده سلطان سبزپوش شهرکرد و به امامت حجت‌الاسلام فاطمی، امام‌جمعه موقت این شهر اقامه خواهد شد، اظهار کرد: از آحاد ملت مؤمن و خداجوی شهرکرد دعوت می‌شود که در این رویداد عبادی حضور داشته و برای رفع خشکسالی و نزول رحمت الهی و بارش برف و باران دعا کنند.

وی با تأکید بر اینکه نماز باران یکی از مصادیق طلب مغفرت و توبه و انابه به درگاه پرورودگار است، ادامه داد: به استناد آداب و مستحبات اقامه نماز باران، روزه گرفتن سه روز پیش از اقامه نماز باران یعنی در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه، ادای حق‌الناس، توبه و استغفار به درگاه الهی و همراه ساختن کودکان و کهنسالان در نماز باران توصیه شده است.

کریمی تأکید کرد: نماز باران یک درخواست دسته‌جمعی و دعا و تضرع به درگاه الهی است تا خواست خداوند بر رفع خشکسالی و خروج بندگان از سختی و رنج قرار گیرد لذا نباید این شائبه ایجاد شود که پس از نماز باران بلافاصله شاهد رفع مشکلات و مسائل آب باشیم، بلکه مهم ایجاد حالت توبه و انابه و تضرع و استغفار دسته‌جمعی در درگاه الهی است.

مسئول ستاد اقامه نماز استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است که نماز باران در جای‌جای شهرها و روستاهای استان و با مشارکت تمامی ائمه جمعه و جماعات به صورت جماعت و با مشارکت مردم تا پایان سال اقامه شود.

نماز باران مانند نماز عید شامل دو رکعت بوده که رکعت اول، پنج قنوت و رکعت دوم‏ چهار قنوت دارد و بهتر است که با جماعت‌ خوانده شود. در قنوت‏‌ها، هر دعایی می‏‌توان خواند، ولی بهتر است دعایی خوانده‏ شود که در آن، از خداوند طلب باران شده و قبل از هر دعا، صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان مطهرش فرستاده شود.

انتهای پیام
captcha