ترسیم افق‌های دست‌یافتنی برای بچه‌های مسجد در رویداد فهما
کد خبر: 4019625
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های فهمای کشور مطرح کرد:

ترسیم افق‌های دست‌یافتنی برای بچه‌های مسجد در رویداد فهما

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های فهمای کشور در نشست هم انديشی سومين رويداد ملی فهما در چهارمحال و بختياری گفت: در سومين رويداد ملی فهما افق‌های دست يافتنی برای بچه‌های مسجد ترسيم شده است.

نشست فهمای چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهمای استان، نشست هم‌اندیشی سومین رویداد ملی فهما در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های فهمای کشور، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری و رابطین فهمای شهرستان‌ها در محل ستاد فهما برگزار شد.

در ابتدای نشست محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سومین رویداد ملی فهما از تمامی ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی استان جهت انعکاس این رویداد و توجیه طرح برای کانون‌ها استفاده شده است. مدیر وکارشناسان ستاد استان و رابطین فهما با حضور در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری جلسات توجیهی سومین رویداد ملی فهما اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

بهره‌گیری کانون‌های مساجد استان از ظرفیت دستگاه‌ها

وی ادامه داد: نشست‌های هم اندیشی در سومین رویداد ملی فهما ویژه رابطان فهما به صورت هفتگی در ستاد استان به صورت حضوری و وبیناری برگزار شده و همزمان جلسات توجیهی رابطان فهمای کانون‌ها در شهرستان، بخش و کانون‌ها برگزار شده است.

وی به استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های فرهنگی استان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اولین سوگواره سرود استانی اربعین را برگزار کردیم.

در ادامه نشست، مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طی سخنانی ضمن تشریح روند سومین رویداد ملی فهما با تأکید بر اینکه درج اطلاعات صحیح در سامانه فهما اهمیت بسیار دارد، افزود: افق‌های دست‌یافتنی برای بچه‌های مسجد در سومین رویدادملی فهما ترسیم شده است.

وی به نقش بچه‌های مسجد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: یقین داریم همانطور که در جریان جنگ تحمیلی بچه‌های مسجد قدرت خود را نشان دادند و در بلایای طبیعی، مواسات و سایر عرصه‌ها بچه‌های مسجد، خود را به خوبی نشان داده‌اند، در حوزه فرهنگ و هنر نیز همین توان را دارند و به خوبی ایفای نقش می‌کنند.

فهما بخش اندکی از توانمندی‌های بالای مسجد را نشان می‌دهد

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: هر مجموعه‌ای که دقیق‌تر و با برنامه‌تر وارد کار شود توانمندی‌های خود را به شکل زیباتر و دقیق‌تر نشان می‌دهد و چهارمحال و بختیاری در سه دوره فهما نشان داده که از قدرت جریان فرهنگی بچه‌های مسجد دفاع می‌کند.

طاهریان با بیان اینکه توانمندی بچه‌های مسجد بالاست و فهما بخش اندکی از این توانمندی‌ها را نشان می دهد، ادامه داد: رویداد ملی فهما فرصت شناسایی کانون‌های فعال و توانمند را نیز فراهم کرده است و امروز شناخت خوبی از کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد حاصل شده است.

وی با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، جریانی است که به برکت مسجد اثرگذاری بالایی دارد، افزود: رویداد ملی فهما به دنبال این است که قدرت و توان بچه های مسجد را نشان دهد.

طاهریان به فعالیت‌های ستادی در پسافهما اشاره کرده و تأکید کرد: باید رصد و پایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پس از برگزاری سومین رویداد ملی فهما در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات کانون‌های غیرفعال پیگیری و موانع و مشکلات موجود را برطرف کنیم.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اعمال تغییرات در رویداد ملی فهما در سال آینده، افزود: در سال 1401 بر روی تک ‌رواق برنامه‌ریزی خواهدشد تا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور تخصصی در یک رواق به ثبت فعالیت‌ها بپردازند. 

وی با ذکر اینکه مهلت ثبت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ تا پایان آذر ماه 1400خواهد بود، افزود: پس از داوری‌ها، نتایج 12 الی 22  بهمن‌ماه مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha