بازدید استاندار چهارمحال‌وبختیاری از مناطق زلزله‌زده کوهرنگ
کد خبر: 4019606
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
با هدف پیگیری روند بازسازی انجام شد؛

بازدید استاندار چهارمحال‌وبختیاری از مناطق زلزله‌زده کوهرنگ

استاندار چهارمحال و بختیاری با هدف پیگیری روند بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ، از این مناطق بازدید کرد.

بازدید از مناطق زلزله زده کوهرنگ

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، ۱۸ آذرماه در بازدید از روستای زلزله‌زده صفاآباد در دهستان دوآب بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ با تأکید بر اینکه بازسازی مناطق زلزله‌زده باید به‌سرعت انجام شود، اظهار کرد: تأمین مصالح یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث بازسازی مناطق زلزله‌زده است، باتوجه به فرا رسیدن بارش‌ها باید این مسئله با جدیت دنبال شود. منازل در مناطق زلزله‌زده باید به‌صورت مستحکم و با تاب‌آوری بالا در برابر حوادث احداث شود.

وی با اشاره به اینکه اسکان زلزله‌زدگانی که منازل آن‌ها در زلزله تخریب شده، بسیار ضروری است، گفت: سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن بحث ساخت و ساز پیگیری شود.

حیدری با بیان اینکه برای تامین مصالح موردنیاز ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: بحث پرداخت تسهیلات بلاعوض و سایر تسهیلات بازسازی سریعاً پیگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص آسیب وارده به مدرسه روستای صفاآباد بر اثر زلزله، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی مدرسه سریعاً توسط مسئولان آموزش و پرورش پیگیری شود.

گفتنی است؛ روستای روستای زلزله‌زده صفاآباد در دهستان دوآب بخش بازفت شهرستان کوهرنگ دارای ۲۲ خانوار و ۱۱۴ نفر جمعیت است که در زلزله كوهرنگ ۲۵ واحد دچار خسارت احداثی شدند، عملیات اجرایی احداث ۱۹ واحد آغاز شده و احداث شش واحد دیگر در حال پبگیری است. ۴۱۱ واحد در بخش صمصامی نیازمند بازسازی و احداث است.

انتهای پیام
captcha