دانشجویان در پیگیری مطالبات صبوری کنند
کد خبر: 4019151
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

دانشجویان در پیگیری مطالبات صبوری کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اهمیت صبوری در پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبات توسط دانشجویان، یادآور شد: همان‌گونه که انبیا صبر پیشه کردند، مسیر دانشجویی نیز مسیر استقامت و بصیرت است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان ۱۶ آذرماه در برنامه گرامیداشت که با حضور مسئولان استانی و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر استان در دانشگاه شهرکرد برگرار شد با اشاره به اینکه بیان مطالبات دانشجویی تأثیرات خود را دارد، اظهار کرد: برخی دانشجویان اعتقاد دارند که تشکیل جلسات و برنامه‌ها برای بیان دغدغه‌های دانشجویی بی‌فایده است، اما این‌گونه نیست و اگر دقت شود، نمونه یکی از نتایج مطالبات دانشجویی را می‌توان در روی کار آمدن دولت جدید برشمرد.

نكونام افزود: اگر جهت دانشگاه درست شود، تأثیر خود را بر تمامی جامعه می‌گذارد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ‌سازی در جامعه باید صورت بگیرد، بنابراین دانشجویان هیچ‌گاه نسبت به برگزاری جلسات و بیان مطالبات مأیوسانه نگاه نکنند، زیرا نتایج پیگیری‌ها توسط  قشر دانشجو اثر خود را دیر یا زود خواهد گذاشت.

وی با اشاره به دغدغه دانشجویان در مسائل حیاتی چهارمحال و بختیاری از جمله موضوع آب، تصریح کرد: صحبت‌های بنده در این خصوص در جلسات متعدد عنوان و به گوش مسئولان رسانده شد و نتیجه آن انعکاس بیانات و پیگیری‌ها از طریق سیمای ملی و دیگر رسانه‌ها بوده است.

نکونام با تأکید بر اهمیت صبوری در پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبات توسط دانشجویان، یادآور شد: همان‌گونه که انبیا صبور پیشه کردند، مسیر دانشجویی نیز مسیر استقامت و بصیرت است، راه گذشته انبیا نشان می‌دهد که مطالبات انتها ندارد و یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های پیگیری حق، ماجرای عاشورا بوده که امام حسین(ع) با آن عظمت برای اصلاح جامعه رقم زدند.

احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها از اوایل ترم بهمن‌ماه

در ادامه یاسر پیرعلی، سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به موضوع همگرایی در میان فعالان دانشجویی، اظهار کرد: به‌منظور شکل‌گیری یک کار جمعی پرشور باید همگرایی در میان مجموعه‌های فعال دانشجویی ایجاد شود و گروه‌های دانشجویی از سراسر چهارمحال و بختیاری دور هم جمع شوند زیرا به گفته شهید بهشتی، دانشجو موذن جامعه است.

وی افزود: به همت دولت جدید، ویروس کرونا که مانع فعالیت‌های جمعی بوده تا حدودی مهار شده است، در حال حاضر اولویت اصلی نظام سلامت، بازگشایی دانشگاه‌ها است و به‌نظر می‌رسد از اوایل ترم آینده حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را شاهد باشیم، برای بازگشایی دانشگاه‌ها، دانشجویان صبوری پیشه کنند، امید می‌رود که راهکارهایی بهتر برای بازگشایی دانشگاه‌ها ارائه شود.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با تأکید بر اینکه تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متأهلی جزو اولویت‌های این دانشگاه است، ادامه داد: به دانشگاه می‌توان به چشم یک شهرک خلاق نگاه کرد و دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دانشگاه مادر استان است، امید می‌رود که دانشگاه منبع تحول و پیشگام در موضوعات فرهنگی باشد.

گفتنی است، در این جلسه تعدادی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی به بیان مطالبات خود پرداختند که از جمله مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات آنان می‌توان به حل معضل بالای بیکاری در استان، کمبود آب شرب در برخی از روستاها، نبود درمانگاه ویژه فرهنگیان و اهمیت ساخت مسکن ویژه این قشر در استان و اصلاح بدنه دانشگاه‌های استان و ضرورت روی کار آمدن مسئولان دلسوز اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha