30 آذرماه؛ مهلت پایانی ثبت‌نام در مسابقات «مدهامتان» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4018477
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

30 آذرماه؛ مهلت پایانی ثبت‌نام در مسابقات «مدهامتان» در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان حضور در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» تا 30 آذرماه ادامه دارد، گفت: تا کنون، 178 نفر از اعضای کانون‌های مساجد در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد کانونهای مساجد چهارمحال و بختیاری

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص روند ثبت‌نام در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، اظهار کرد: استقبال کودکان، نوجوانان و جوانان در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است.

مظاهری با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان متفاوت‌تر از گذشته برگزار می‌شود، گفت: امسال بخش جلسات سنتی قرآن کریم مساجد با هدف استعدادیابی به عنوان یک رشته اصلی به این مسابقات افزوده شده و کودکان زیر هفت سال نیز می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: این دوره از مسابقات نیز همانند سال گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برنامه‌ریزی شده است که امسال بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال و نوجوانان و نیز، ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامتان به بخش‌های مسابقات افزوده شده است.

وی با ذکر اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در دو بخش ویژه و رقابتی و در ۱۰ رشته مختلف ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود، افزود: بارگذاری آثار در سامانه «بچه‌های مسجد» به‌نشانیbachehayemasjed.ir از هفتم آبان آغاز شده و تا ۳۰ آذر سال جاری ادامه دارد که نفرات برتر مرحله استانی ۹ تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری معرفی می‌شوند؛ نفرات برگزیده نیز به مرحله کشوری که اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

مظاهری در خصوص اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، گفت: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی می‌باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان با اشاره به اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد مخاطبان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» هستند، افزود: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان و در دو دوره گذشته رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند، نمی‌توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت کنند.

مظاهری تأکید کرد: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است اما ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و حائز امتیاز بیشتری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha