مسابقات مدهامتان؛ بستری برای شناسایی استعدادهای قرآنی
کد خبر: 4018201
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد:

مسابقات مدهامتان؛ بستری برای شناسایی استعدادهای قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان یک رویداد بزرگ قرآنی در سطح کشور است که تاکنون توانسته نوجوانان و جوانان مستعد قرآنی بسیاری را در سطح استان و کشور شناسایی کند.

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از فهمای استان، ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان یک رویداد بزرگ قرآنی در سطح کشور است که تاکنون توانسته نوجوانان و جوانان مستعد قرآنی زیادی را در سطح استان و کشور شناسایی کند و حضور نوجوانان و جوانان در این مسابقات قرآنی انگیزه‌ای شد تا بخش کودک نیز در پانزدهمین دوره از این مسابقات اضافه شود.

وی با یادآوری سابقه درخشان مسابقات قرآنی مدهامتان، گفت: این مسابقات از سال‌ها قبل در کشور برگزار می‌شود و حُسن آن حضور فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی-هنری مستقر در مساجد، مشارکت بچه‌های مسجد و مسجدی‌ها می‌باشد.

شریفی تصریح کرد: در سال‌های اخیر این مسابقات بیشتر در بخش نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود که این امر انگیزه نوجوانان را برای روی آوردن به قرآن کریم بیشتر کرده و همه ما می‌دانیم افراد برای انجام هر کاری نیاز به انگیزه دارند که مسابقات قرآنی مدهامتان این انگیزه را برای نوجوانان ایجاد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: مسابقات قرآنی مدهامتان با توجه به سابقه برگزاری و با توجه به اینکه در دل مسجد رقم می خورد یکی از بهترین بسترهایی است که می‌تواند نوجوانان، جوانان و قاریان قرآن را بیش از پیش به سمت قرآن و یادگیری آن جذب کند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت و نقش‌آفرینی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد، بیان کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند بسیار اثرگذار باشند و برای رسیدن کانون‌های مساجد به وضعیت مطلوب هنوز فاصله و کار نکرده زیادی وجود دارد چرا که نقش کانون‌ها باید قوی‌تر از قبل باشد و فعالیت‌های قرآنی در کانون‌ها باید تقویت شود. یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی ما برای فعالیت در عرصه قرآنی برنامه‌ریزی دقیق جهت پیاده‌سازی فرامین قرآنی در متن جامعه است.

انتهای پیام
captcha