ثبت وقف جدید در رودان
کد خبر: 4018171
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

ثبت وقف جدید در رودان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودان از ثبت  از ثبت وقف جدید شامل یک واحد تجاری  به ارزش 6 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

کیان محمدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودان

کیان محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: یک واحد تجاری  به ارزش 6 میلیارد ریال در روستای اسلام‌آباد شهرستان میناب وقف شد. این واحد با ارزش تقریبی 6 میلیارد ریال به متراژ 70 مترمربع به همراه ۱۳عدد چرخ‌خیاطی در روستای اسلام‌آباد بخش بیکاه از توابع شهرستان رودان توسط «محمدرضا آردین» وقف شد.

وی تصریح کرد: این ‌واحد با نیت هزینه‌های روزانه و جاری امامزاده «سید عمروه» و نیز امور عام‌المنفعه توسط محمدرضا آردین وقف شد که طبق وقف نامه، این واقف خیراندیش در زمان حیات متولی و سپس زیر نظر اوقاف اداره خواهد شد. عمل امینانه به وقف موجب گرایش بیشتر مردم به این سنت حسنه می‌شود و در مقابل کوتاهی در اجرای نیت واقف مردم را نسبت به مقوله وقف بی‌اعتماد می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان با تأکید بر اینکه وقف‌ها به‌گونه‌ای ایجاد می‌شوند که تا ابد قابلیت استفاده دارند، عنوان کرد: نیت واقفان از اهمیت زیادی برخوردار است و هر امر خیری که مدنظر واقف باشد باید اجرا شود.

محمدی با اشاره به وقف‌های مشارکتی و ضرورت رونق گرفتن این نوع وقف‌ها، بیان کرد: در این زمینه نیز مردم می‌توانند به‌صورت اشتراکی وقف‌هایی برای رفع نیازهای روز جامعه ایجاد کنند. محوریت و رویکرد وقف فقرزدایی و خوداتکایی در جامعه است و گسترش چنین ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی در سطح جامعه بسیار ضروری است.

وی در پایان یکی از مشکلات شهرستان رودان را عدم وجود وقف بر اساس نیاز روز جامعه دانست و یادآور شد: نیاز است که واقفین نیک‌اندیش بر اساس نیازهای روز جامعه همچون کمک به مستمندان، تحصیل، حوزه علمیه، حفظ قرآن، ورزش، آموزش، تبلیغ و اطلاع‌رسانی و... ورود پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha