اعلام جزئیات برگزاری مسابقات قرآن حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4018130
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲

اعلام جزئیات برگزاری مسابقات قرآن حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر از خانوده‌های طلاب خواهر و برادر استان در چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علمیه شرکت کرده‌اند، گفت: مرحله استانی این مسابقات ۱۹ آذرماه به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

حسین مختاری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین مختاری بنی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه به پایان رسیده است، اظهار کرد: این جشنواره از سوی مرکز خدمات و با همکاری اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران استان برگزار می‌شود و بر طبق زمان‌بندی، مرحله استانی آن در بخش‌های شفاهی و کتبی تا ۲۶ آذرماه باید به پایان برسد تا برگزیدگان استانی و راه‌یافتگان به مرحله کشوری تعیین و معرفی شوند.

وی با ذکر اینکه با پایان مهلت ثبت‌نام در مجموع ۶۰۰ نفر از خانواده‌های طلاب خواهر و برادر استان در رشته‌های گوناگون جشنواره قرآن و عترت(ع) ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مرحله استانی این مسابقات در استان به‌شیوه متمرکز و در تمامی رشته‌های کتبی و شفاهی به‌صورت مجازی و حضوری در روز جمعه ۱۹ آذرماه برگزار خواهد شد.

مختاری بیان کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ و قرائت تحقیق و ترتیل به‌صورت حضوری در مرکز استان در این مسابقات حضور دارند و متسابقان سایر رشته‌ها به‌صورت مجازی به رقابت خواهند پرداخت؛ ضمن اینکه آزمون‌های کتبی جشنواره مربوط به رشته‌های صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر در دو جمعه متوالی از تاریخ ۱۹ آذرماه به‌صورت مجازی و از طریق لینک ارسالی به شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها برگزار خواهد شد.

وی با ذکر اینکه داوری مسابقات به‌صورت استانی است، تصریح کرد: در این راستا، از داوران برتر استان در این جشنواره قرآنی بهره‌مند می‌شویم و تمهیدات لازم برای برگزاری بخش‌های حضوری مسابقات با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شده است.

مختاری در خصوص ضرورت برگزاری این جشنواره قرآنی در بین خانواده‌های طلاب، بیان کرد: با توجه به لزوم گسترش و جذاب‌سازی فعالیت‌های اثربخش قرآنی در بین همسران و فرزندان طلاب، لزوم مواجهه با نارسایی‌های فرهنگی و تربیتی با بهره‌مندی از وجوه انسان‌ساز قرآن و اهل‌بیت(ع) و نیز ضرورت فراهم ساختن زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادهای قرآنی کودکان و نوجوانان و جوانان و لزوم استفاده از ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم و معارف قرآن کریم در جامعه هدف اهمیت و ضرورت برگزاری این دست رویدادهای قرآنی مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان همچنین برای ارتقای سطح آمادگی حضور در جشنواره قرآن و عترت(ع) می‌توانند در دوره‌های آموزشی شرکت کنند؛ بر این اساس، این افراد می‌توانند به سامانه آموزش مجازی به آدرس https://lms.telavat.ir/Guest/Login.aspx مراجعه و فیلم‌های آموزشی رشته‌های انتخابی خود را ملاحظه کنند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گفت: رتبه‌های برتر مرحله استانی این جشنواره علاوه بر دریافت هدیه در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد که زمان و محل برگزاری مسابقات کشوری متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha