هوشیاری ملت ایران عامل اصلی شکست فتنه‌گران در این کشور است
کد خبر: 4018129
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
امام جمعه قم:

هوشیاری ملت ایران عامل اصلی شکست فتنه‌گران در این کشور است

امام جمعه قم گفت: هوشیاری مردم کشورمان در این سال‌ها و جدا کردن خودشان از صف فتنه‌گران مورد توجه است، در حوادث اخیر هوشیاری ملت ایران سبب بی‌آبرویی و شکست آمریکا و فریب‌خوردگان داخلی‌شان شد.

آیت‌الله سعیدی امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم ظهر امروز  12 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه زندگی انسان‌ها دارای دو فصل گذرا و ثابت و ماندگار است که فصل گذرا در دنیا و فصل ماندگار با هجرت از دنیا آغاز می‌شود، اظهار کرد: همه فضیلت بشر نسبت به سایر موجودات این است که رسیدن به کمال و موفقیت در دست وی است.

وی با تأکید بر اینکه در زندگی باید همواره در مسیر رضایت اهل‌بیت(ع) گام برداریم، بیان کرد: خاصیت گریه بر مصیبت اهل‌بیت(ع) به‌خصوص امام حسین(ع) باید تقویت تقوا باشد؛ به‌برکت گریه بر اباعبدالله(ع) باید همه وجودمان اهل‌بیتی، زهرایی، علوی و حسینی شود و بازارمان حضرت‌عباسی و پوشش بانوان‌مان زهرایی و زینبی باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: ارتباط نامشروع پسر و دختر با عنوان دوستی سبب قربانیان زیادی شده است، در اسلام این ارتباط که خارج از دستورات دین است حرام است، اگر ارتباط در راستای ازدواج باشد باید در چارچوب خاص و اطلاع والدین برای شناخت همسر آینده باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، تصریح کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باکسانی که فضا و جو جامعه و قانون جامعه را می‌شکنند برخورد جدی کنند.

سعیدی ادامه داد: ایجاد بحران و آشوب در کشورمان حتی به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت به‌زعم آمریکا می‌تواند فضای تنفس را برای دولت‌های مستکبر فراهم کند؛ وقتی در میز مذاکره ایران را مجبور می‌کنند از اصول و ارزش و حق خود کوتاه بیاید، بدیهی است در این شرایط بحران آب می‌تواند رمز آشوب و فتنه برای دشمنان کینه‌توز باشد.

وی افزود: هوشیاری مردم کشورمان در این سال‌ها و جدا کردن خودشان از صف فتنه‌گران مورد توجه است، در حوادث اخیر هوشیاری ملت ایران سبب بی‌آبرویی آمریکا و فریب‌خوردگان داخلی‌شان شد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه خشک‌سالی و کمبود بارش یکی از مشکلات و معضلات کشورمان در چند سال گذشته است، گفت: این شرایط مردم را بیش از گذشته نسبت به معیشت‌شان نگران کرده و نیازمند مدیریت با عزم و اراده جدید هستیم، دولت برای حل این بحران وارد عمل شده و ضمن شنیدن سخن کشاورزان با کمک مردم به دنبال راهکار عملی و منصفانه برای رفع مشکلات است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: دولت سیزدهم برای احقاق حق ملت ایران مصمم است و باوجود اینکه مذاکرات به نتیجه نرسیده چند میلیارد از پول‌های بلوکه‌شده را آزاد و در این مدت تعداد زیادی واکسن وارد کشورمان کرده است؛ دولت در این مدت کوتاه خدمات زیادی انجام داده و ملت باید مراقب فتنه‌های دشمن برای مخدوش کردن عملکرد مثبت دولت باشد.

انتهای پیام
captcha